י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בחיל האוויר מרוצים

"בניינים גדולים של שבע קומות קרסו בעזה"

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום (שלישי) אמר "הייתה פעילות אווירית מאוד מאוד משמעותית ודרמטית, זו הייתה פעילות מאוד ייחודית" •  ביממה האחרונה חיל האוויר עוסק בהתקפה משמעותית על החמאס ועל הארגונים האחרים בעזה

"בניינים גדולים של שבע קומות קרסו בעזה"
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום (שלישי), "הייתה פעילות אווירית מאוד מאוד משמעותית ודרמטית, שאני כמובן לא אוכל להיכנס אליה לפרטים, אני מניח שבהמשך הדרך יורחב עליה, זו הייתה פעילות מאוד ייחודית". לדבריו, ביממה האחרונה חיל האוויר עוסק בהתקפה מאוד מאוד משמעותית על החמאס ועל הארגונים האחרים שנמצאים בעזה.

לדברי הקצין הבכיר, ההתקפה הזאת היא שונה באופן מהותי התקיפות בעבר. גם מבחינת כמות המטרות, גם מבחינת איכות המטרות אבל יש פה עליית מדרגה יחסית משמעותית בכל מה שקשור למטרות העוצם. הקצין התייחס ל'מטרות העוצם', ואמר כי המטרות יש להן חשיבות גדולה עבור האויב.

"מדובר במטרות גדולות מאוד, בניינים גדולים של חמש, שש, שבע קומות, נמצאים בלב העיר עזה והתקיפה שלהם היא תקיפה שמייצרת אפקט מאוד משמעותי על הצד השני" אמר. בכל מבצע צוק איתן, חיל האוויר תקף שתי מטרות עוצם בלבד. רק בלילה האחרון, צה"ל תקף ארבע מטרות כאלו.

המבנים הגדולים שהותקפו הלילה, הושמדו כליל, למרות שהם נמצאים בתוך שכונה אזרחית. "בנינו יכולת שמאפשרת לעשות את הדבר הזה בלי להרוג אף אחד". אחד המבנים שהותקף הוא בניין רב קומות של המטה לביטחון הפנים, בשכונת א-רימאל במערב העיר עזה. "כשלוקחים לך מפקדה בסדר גודל הזה יש לזה משמעות מיידית. אתה נהיה יותר פגיע, אתה מתחיל לאלתר, אתה מתחיל לחפש פתרונות והאפקטיביות שלך יורדת" אמר הקצין.

בחיל האוויר, כך נראה, החליטו לאחר תקופה לחזור ולתקוף חוליות שיגור רקטות. "אנחנו תוקפים אותם באזור ההפעלה שלהם, זה יכול להיות ממש בין שניות לדקות להפעלה שלהם למיד בסמוך לאזור השיגורים" אמר הקצין הבכיר. לדבריו, "המחיר שאנחנו גובים מהאויב, הוא מחיר מאוד מאוד גבוה, והוא גם עוזר לסיום המערכה וגם ביצירת ההרתעה קדימה להמשך".

ועדיין, ארגוני הטרור הפלסטינים, גובים מחיר מאוכלוסייה אזרחית בישראל, כאשר מנגד צה"ל גובה מחיר מארגוני הטרור בלבד, מחיר של נדל"ן ואמצעי לחימה בלבד. לדברי הקצין הבכיר, צה"ל לא נלחם באזרחים. "אנחנו גובים מחיר מהמנגנון הצבאי שלהם, שיושב בלב אוכלוסייה אזרחית".

הקצין הבכיר מאשר כי לפני התקיפה של מבנה בן 7 קומות, היו במקום אנשים וצה"ל גרם להם להתפנות מהמבנה. "אנחנו תקפנו כמובן רק מבנים שבסוף הם היו ריקים".

מתחילת המבצע הותקפו למעלה ממאה מטרות, כאשר ההגדרה "הקש בגג" פועלת בצורה מסודרת. צה"ל תוקף עם חימוש קל בכל הצירים המרכזיים בשכונה, ובעצם יוצרים קיר של אש בין האנשים למטרה. "זה אירוע שהוא גם ברמה הטקטית שלנו הוא אירוע לא פשוט, הוא דורש רמת מיומנות וסנכרון מאוד גבוהה של הכוח ושל כלי הטיס שלנו בכל המערכים".

"כשהאויב יותר פעיל, נוצרות יותר הזדמנויות. כשאנחנו רואים איום, אנחנו מסירים אותו, פשוט מסירים אותו" אמר הקצין הבכיר בחיל האוויר, בהתייחסות לתקיפות האחרונות של צה"ל, בהם גם נרשמו פצועים והרוגים, מקרב פעילי ארגוני הטרור. עד כה, נהרגו שבעה פעילי טרור ונפצעו עשרות.

רצועת עזה עוטף עזה חיל האויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד