י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הוציאו את הסרטון מהר מדי" > צפו

הסרטון המסעיר • האב חושף: "דיברנו על זה בבית"

שעות לאחר פרסום התיעוד בו נראה צעיר בן 23 עוקב אחר ילדה חרדית עד לפתח ביתה והיא מבריחה אותו - אביה מגולל בראיון ל'בחדרי': "הבת שלי אמיצה מאד. דיברנו על זה בבית. לא הייתי שולח את אשתי לבד להגיש תלונה" • מבקש: "לא להפיץ עם הפנים הגלויות של הילדה" • צפו

הסרטון המסעיר • האב חושף: "דיברנו על זה בבית"
האב על רקע תיעוד מצלמת האבטחה צילום: בחדרי חרדים; מצלמת אבטחה

בלעדי: שעות ספורות לאחר שברשתות החברתיות הופץ תיעוד וידאו של אדם אשר עוקב אחר ילדה עד לפתח ביתה, והיא בנחישות ואומץ לב נדיר מבריחה אותו בצעקות, אב הילדה בת ה-11, ניאות להעניק ראיון מיוחד ובלעדי ל'בחדרי חרדים'. הצעיר שתועד עוקב אחר הילדה, שוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים, המשטרה לא הגישה ערר על כך ומחר ישוחרר ממעצר הבית, ונאסר עליו ליצור קשר עם הילדה למשך 30 יום.

"הבת שלי אמיצה מאד, היא לא נבהלה או נלחצה, היא לא חרדתית, היא הפגינה אומץ", פותח האב ומגלה בראיון ל'בחדרי חרדים', "היא לא הבינה מה הוא רוצה ממנה, היא חשבה אולי הוא רוצה לגנוב משהו", לדבריו, לפחות בשלב זה, "לא נשאר לה משקעים מהמקרה".

בזמן התקרית, מתברר, האב לא שהה בישראל. ל'בחדרי חרדים' הוא גולל שלשום (שני) מול המצלמה: "שמעתי על זה ביום חמישי האחרון, במוצאי שבת הוצאתי את הצילומים מהמצלמה, והתייעצתי עם אנשים מה לעשות עם המקרה".

"דיברנו על זה בבית"

בניגוד לדעה הרווחת כי במגזר החרדי לא מדברים עם הילדים על 'מוגנות', מפתיע האב ואומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו דיברנו על זה בבית. גם בבית ספר הסבירו לילדות, שהן צריכות לצעוק מיד אם נקלעות למקרה שכזה. היא צרחה והוא ברח מיד, כי הוא הבין שאין לו סיכוי".

לגבי הטענה שנמנע מלהגיש תלונה מיד עם הגעתו לארץ, הוא משיב: "התקשרתי מיד לרב שלי שהפנה אותי לוועד טוהר המחנה, הם יש להם ניסיון עם מקרים כאלה והם עובדים עם המשטרה. הרבנים אמרו לי להגיש תלונה למשטרה".

מעט לאחר פרסום הסרטון ברשתות החברתיות, פנה 'בחדרי חרדים' למשטרה, שם נמסר כי הסרטון אינו מוכר ולא הוגשה תלונה, עם זאת, בעקבות הפרסום המשטרה פתחה בחקירה באופן יזום. זמן קצר לאחר מכן, האב הגיע לתחנת המשטרה והגיש תלונה. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מתייחס לליווי שקיבל מטוהר המחנה ואומר כי "הייתה מאוד יעילה ומקצועית, עבדו מהר מאד, טיפלו בסיפור בצורה טובה", אמר האב.

"לא הייתי שולח את אשתי לבד להגיש תלונה"

באשר להגשת התלונה הוא אומר, כי "המשטרה קיבלה את התלונה כמו כל תלונה. בהתחלה שלחו מפה לשם, אבל ברגע שהגעתי למחלקה הנכונה הטיפול היה מהיר מאד". יחד עם זאת הוסיף האב, "אני חושב שהמשטרה צריכה עדיין לעשות כברת דרך, אפילו שהיא עשתה לדעתי, אבל עדיין לא מספיק בקשר ליחס מתאים לתלונות מהציבור החרדי".

לדברי האב: "אני לא הייתי שולח את אשתי לבד להגיש תלונה, לא הייתי נותן לבת שלי ללכת לחוקרת ילדים לבד או משהו כזה, עדיין חסר להם את ההבנה ואת הרגישות, איך חוקרים בציבור החרדי", מבהיר.

"לא להפיץ עם הפנים הגלויות של הילדה"

כזכור, שעות בודדות לאחר פתיחת החקירה, כפי שפורסם כאן ב'בחדרי חרדים', הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את זהות החשוד, צעיר בן 23, הוא נחקר ונעצר. לדבריו, התכוון רק "לדבר איתה" ותו לא. אתמול (שלישי) הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים, שם השופטת חוי טוקר החליטה לשחררו בתנאים מגבילים והחקירה בעניינו נמשכת.

לגבי הפצת הסרטון עם הפנים הגלויות של הבת, אומר האב בראיון שהעניק ל'בחדרי חרדים' כי "מישהו הוציא את הסרטון מהר מדי", למרות זאת הוא מדגיש כי "אני לא רואה משהו רע בסרטון, לא רואים שם משהו לא טוב, אבל היו צריכים להיות יותר רגישים ולא להפיץ עם הפנים הגלויות של הילדה", לדבריו, "אם מישהו ראה את זה ובזכות הסרטון יצא משהו טוב, אז יהיה זה שכרי".

ממשטרת ירושלים נמסר כי על פי החלטת בית המשפט, החשוד ישהה במעצר בית עד למחר, יום חמישי.

מצלמת אבטחה מעשים חמורים תקיפה אומץ ילדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד