י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעזה צוהלים

"מכה לישראל, הבהרנו לה את כללי המשחק"

לאחר שארגוני הטרור שיגרו מעל 460 טילים על ישראל והושגה הפסקת אש - בעזה צוהלים: "הסבב הוא מכה לישראל, הבהרנו לה את כללי המשחק" • ובינתיים: תושבי עוטף עזה זועמים על ההחלטה ויוצאים להפגנות

"מכה לישראל, הבהרנו לה את כללי המשחק"
פלאש 90

בשעה 16:48 נשמעה אזעקת צבע אדום בישובי המועצה אזורית חוף אשקלון, ומאז - שקט, הודות להסכם הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרים. "הסבב הוא מכה לישראל, הבהרנו לה את כללי המשחק", אמרו הפלגים הפלסטינים בעזה.

"הנחתנו מכה ושינינו את כללי המשחק. העברנו את המסר – עזה היא לא מקום קל" אמרו גורמים בחמאס לגל ברגר מ'כאן חדשות'. לדברי מקורותיו בעזה, חמאס לא רצה שהסבב הנוכחי ייגרר למלחמה, מהרגע הראשון. "הוא נבהל מהפלת הבניינים ולכן אצה לו הדרך לסיים".

על רקע הפסקת האש, עם תחושת הניצחון, ברחבי הרצועה התחילו לצעוד אזרחים ומחבלים, תוך שהם שמחים ומחלקים ממתקים. מקורות בעזה מדווחים כי לאחר תפילת הלילה נערכו "צעדות ניצחון" בבני סהילא באיזור ח'אן יונס. הצעדה עברה בבית מפקד הגדוד המזרחי של חמאס, נור א-דין ברכה, שנהרג במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל ביום ראשון.

תושבי ישובי עוטף עזה, קיבלו בצורה שונה את הפסקת האש, ויצאו להפגנות. עשרות מפגינים הגיעו לכניסה לעיר שדרות בכביש 34 - צומת ניר עם, וכן לכביש 232 כניסה צפונית לשדרות, שם חסמו את הכביש והבעירו צמיגים. בעקבות מחאות אלו, כביש 34 צומת ניר עם והכניסה לעיר מכביש 232 חסומה גם כן לתנועת כלי רכב. גם בצומת מעון נערכת הפגנה ספונטנית של תושבי האיזור.

מאות המפגינים קוראים: "רוצים שקט, לא כניעה לטרור של ליברמן, בנט ונתניהו. זו לא הפגנת שנאה, אנשים מיואשים''. אחרים הניפו שלטים שעליהם נכתב "אנחנו לא אזרחים סוג ב'". אלירן ג'רבי, תושב שדרות ואב לארבעה ילדים שהגיע להפגנה אמר ל'הארץ', "שדרות לא מוכנה להפסקת אש הזאת של ביבי וליברמן ואנחנו לא נישב בשקט". לדבריו, "הם הכריזו על הפסקת אש? הם יקבלו אש מבית. ביבי נכשל בביטחון של שדרות, נכשל. מפקירים אותנו כבר שמונה עשרה שנה וחשבנו שהפעם זה יהיה הסוף, אבל הנה הם מחכים לסבב הבא כבר".

התושבים מפגינים בצמתים הבאים: צומת מעון, צומת אורים, צומת שדרות, צומת נתיבות וצומת אופקים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר ותפעל בכל האמצעים כנגד הפרת הסדר הציבורי, אלימות כנגד שוטרים או אזרחים, והתפרעויות בצירים ראשיים".

לאחר פגישה עם אנשי פיקוד העורף, הודיעו הרשויות בגזרת עוטף עזה, כי מחר יחזרו לשגרה, כך שמערכת הלימודים תתפקד מחר כרגיל.

יצוין כי בפיקוד העורף הודיעו ש‏בתום הערכת המצב, הוחלט על הסרת המגבלות בעוטף עזה, לכיש ומרכז הנגב.

עוטף עזה הבערת צמיגים חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד