י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיכום מזווית אישית

המנצחים והמפסידים: התובנות ממה שחווינו

אחרי מערכת בחירות סוערת, במהלכה חווה הציבור החרדי טלטלות של ממש, כאשר כל הלכלוך שטואטא שנים בחדרים סגורים - יצא החוצה לעין כל והפך למאבקי כוח ואגו פומביים, וכמו תמיד יש את המנצחים ויש את המפסידים | הכתב הפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן מסכם את המערכה

המנצחים והמפסידים: התובנות ממה שחווינו
המנצחים והמפסידים צילום: צלמי פלאש 90

חודשים שאנחנו מדברים, מעריכים ובעיקר תוהים על מה שיקרה הבוקר, הערכנו מי ינצח, הערכנו בכמה ובעיקר למה - אבל ההפתעה הפתיעה גם אותנו עצמנו וכעת זה הזמן לסיכומים.

במערכת הבחירות החולפת, ישנם מנצחים ובעיקר מפסידים, המערכת הפוליטית חוותה תזוזות פוליטיות שעוד ישפיעו בכלל המהלכים הפוליטיים שייקחו חלק בחיי הציבור החרדי בשנים הבאות.

המנצחים

נתחיל עם המנצחים, איך לא, גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא המועצת הגר"ש כהן וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, שבתחילת הדרך ספדו לדרכם "הדור שלנו כבר לא מקשיב לרבנים" אבל לא, טעינו הם מקשיבים ובגדול.

גם במערכת הפוליטית לא חסרים מנצחים, בהם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יחד עם חברי הכנסת משה גפני וחבריו לסיעה הדיגלאית, שהימרו במלוא מובן המילה והתברר רק בסוף שהימרו על הסוס הנכון.

המכשולים הפוליטיים לאורך כך הדרך היו רבים, החל מ'המועמד החרדי' יוסי דייטש וכלה ב'דין ירושלים - כדין צפת', כשנעבור על הכותרות וההודעות מהתקופה הזו, נעלה גיחוך קל ואולי גם צער, איך לא שמנו לב למחלוקת כשהיא היתה בתוכנו.

המפסידים

מי שיוצאים פצועים וחבולים ממערכת הבחירות הזאת, הם שניים - יעקב ליצמן ומאיר פרוש. השניים חטפו, מהדרום לצפון כולל המרכז, בכל עיר שטמנו ידם נמצא את המכה שחטפו.

אין ספק כי ישיבת 'הפקת הלקחים' תהיה קשה וארוכה, שאת השורה האחרונה ואת המסקנה אנחנו נכתוב עבורם - אינטרסים אישיים בחוץ - תחשבו על הציבור אותו אתם מייצגים.

ובנימה אישית, את החודשים האחרונים ניסיתי אני יחד עם צוות האתר 'בחדרי חרדים', להביא את החדשות ואת העדכונים מהשטח, בצורה הכי אובייקטיבית והכי מקצועית עד כמה שניתן.

כן, גם אנחנו בני אדם, לפעמים שיקולים זרים תופסים את האצבעות על המקלדת ולפעמים אנחנו רואים את הדברים אחרת ממה שקורה בסוף.

אבל יחד איתכם, נמשיך הלאה לצעוד ליעד הבא, בתקווה שהבחירות לכנסת יהיו במועדן, כי אני חייב גם קצת מנוחה.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד