י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דחף להם כסף אחרי שפגע

רב בית הכנסת ביצע מעשים חמורים בילדים

כתב אישום הוגש נגד רב בית כנסת מירושלים, לאחר שמן החקירה עלה כי ביצע מעשים חמורים בילדים וילדות ואף שילם להם כסף על כך 

חשוד בביהמ"ש. אילוסטרציה
חשוד בביהמ"ש. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: רב בית כנסת בירושלים, הואשם במעשים חמורים שביצע בילדים וילדות בגילאי 6-12. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצר הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ולחילופין לשחררו למעצר בית בתנאים.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אדם בן 64 המשמש כרב קהילה ובית כנסת בירושלים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. כתב האישום הוגש בגין מספר רב של מעשים חמורים שביצע בילדים וילדות, שלא בהסכמתם החופשית, כאשר המעשים המיוחסים לרב, הינם בניגוד לכללי ההלכה והצניעות, בניגוד לחוק הישראלי ובניגוד להגיון הבריא של בני אדם. 

על פי כתב האישום, נפגש הרב עם שני ילדים בני 8 ו-11, ושתי ילדות בנות 9 ו-12, כאשר היו מגיעים אליו לבית הכנסת, בין היתר על מנת לעזור בתחזוקת המקום וללמוד עימו. על פי כתב האישום, לאחר שפגע בהם, שילם להם סכומי כסף. 

באחד המקרים, כך על פי כתב האישום, ילדה בת 12 הגיעה למשרדו של הרב לשאול אם זקוק לעזרה, וזה החליט לבצע בה את זממנו במשרדו, באולם בית הכנסת ובעזרת הנשים. לאחר מכן שלח אותה לקנות מגבונים והזהיר אותה לבל תהין לספר לאיש. היא בכתה בפניו ושבה לביתה.

בהזדמנות אחרת, הרב הזמין אותה לביתו, והיא אמרה לו "אם מישהו יראה אותך עושה לי.." אך הוא הרגיע אותה שאיש לא בבית. לאחר שתקף אותה שלח אותה לקנות שתי גלידות, הוא המשיך לתקוף אותה ושילם לה 20 ש"ח כשעזבה. המעשים החמורים חזרו על עצמם במספר רב של הזדמנויות.

במקרה אחר, כך על פי כתב האישום שהגיע ל'בחדרי חרדים', ביקש מילד בן 11 שיבוא לסייע לו בניקוי בית הכנסת, בהסכמת אביו. בתום העבודה הרב נתן לו סכום כסף ואף הוסיף על כך בונוס של 10 ש"ח, ואז ביצע בו מעשה חמור. במקרה אחר, הרב הושיב את הילד על ברכיו במשרדו, ואמר לו כי אם יגיד משנה בעל פה יתן לו 20 ש"ח. הילד עשה כדבריו וזה תקף אותו ושילם לילד 15 ש"ח.

במהלך השנים האחרונות, הרב התקשר לאמו של ילדה בת 9 וביקש שתשלח את הילדה לבית הכנסת על מנת לסייע לו. עם כניסתה, סגר את דלת המשרד, וביצע בה את זממו. לאחר מכן ביקש ממנה כי לא תספר דבר להוריה. בהזדמנות אחרת, במהלך שיחה איתו על לימודיה, תקף אותה למרות התנגדותה, אז נתן לה סכום כסף ואמר לה כי אם תספר לו על דברים שהיא לומדת תקבל ממנו סכומי כסף נוספים.

בהזדמנויות נוספות במהלך התקופה הרלוונטית, תקף אותה שוב ושוב, כשהיא מנסה להדוף את הרב ממנה. בחלק מהמקרים כאשר היו אנשים דופקים על דלת המשרד ומבקשים עזרה, היה הרב מפסיק את מעשיו ולאחר שנתן מענה לאותם פונים, המשיך במעשיו הנלוזים והחמורים.

הרב שוחרר למעצר בית בבית בנו בטבריה, לאחר הפקדה עצמית של 5,000 ש"ח וערבות עצמית וצד ג' בסך 50,000 ש"ח כל אחד. הפרקליטות ביקשה במעצר הבית יתקיים עד לתום ההליכים נגדו.

מעשים חמורים רב בית כנסת כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד