ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טלטלה במערכת הפוליטית

ליברמן הודיע על התפטרותו • נתניהו: "אין הכרח ללכת לבחירות"

זעזוע בקואליציה: שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע על התפטרותו מתפקידו ועל פרישת סיעת 'ישראל ביתנו' בשל הכניעה לטרור | "הדרג המדיני  - כשל" | קרא להקדים את הבחירות ולקבוע תאריך | גורם בכיר: "תיק הביטחון יועבר לראש הממשלה" | ומה יהיה עם חוק הגיוס?

ליברמן הודיע על התפטרותו • נתניהו: "אין הכרח ללכת לבחירות"
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

במסיבת עיתונאים שמתקיימת בשעה זו, עליה הוכרז רק בשעות הבוקר המוקדמות, הודיע יו"ר 'ישראל ביתנו' ומחזיק תיק הביטחון ח"כ אביגדור ליברמן על התפטרותו מהממשלה וכן על פרישת סיעתו מהקואליציה.

"אני כאן כדי להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל. מה שקרה אתמול זו כניעה לטרור", פתח ליברמן את דבריו.

"למרות חילוקי דעות, לא חיפשתי סיבות לפרוש, ניסיתי להישאר כחבר ממשלה וקבינט. שתי נקודות המפנה הקריטיות, 1. הכנסת 15 מיליון שקל לחמאס שעברו במזוודות, וכל מי שאומר שיהיה לזה פיקוח - הוא לא מדייק בלשון המעטה", אמר ליברמן, "ה-15 מיליון דולר הלכו דבר ראשון למשפחות החבלים שהתעמתו עם חיילי צה"ל בגדר. הדבר הזה הוא בלי סביר ובלי אפשרי".

ליברמן ממשיך למנות את הסיבות להתפטרותו ותוקף את הממשלה: "ונקודת המפנה השנייה זו הפסקת האש. מבחינתי כל ה-500 רקטות, המענה שנתנו היה בלשון המעטה לא מספיק. מבחינה ביטחונית היינו חייבים לסיים את הסיפור של הדרום ואותה רפיסות שגילינו מקרינה גם על הזירות אחרות".

"אם הייתי ממשיך כשר ביטחון לא הייתי יכול להמשיך להביט בעיניים של תושבי הדרום". הדרג המדיני - כשל", הבהיר שר הביטחון המתפטר.

"אני רוצה להדגיש, מעולם לא נדבקתי לכסא, כשהייתה סתירה בין כסאות לעקרונות - לא נדבקתי לכסאות, כדוגמת ההתנתקות, ישראל ביתנו הצביעה נגד. גם בנושא עסקת שליט זה היה מאוד לא נוח לשבת מול המשפחה ולהסביר, שלא אתמוך בעסקת שליט וגם הצבעתי נגד בממשלה, וברור כיום שזה היה נכון", הזכיר ליברמן לעיתונאים ולצופים בבית.

לקראת סיום אמר השר: "אני צפוי להשמצות של הדוברים והפרשנים מטעם, אבל התמודדנו עם דברים קשים יותר ואני בטוח שנתמודד עם ההשמצות שכבר התחילו לצוץ".

"אני מבקש כמה שיותר מהר למצוא תאריך מוסכם לבחירות וחייבים להפסיק עם הכניעה לטרור. מקווה שבמגעים בין ראשי המפלגות ביום ראשון יגיעו לתאריך מוסכם לבחירות", כך סיים ליברמן את הצהרתו.

ליברמן הסביר לשאלת הכתבת דפנה ליאל מ'חדשות': "הקו שאנחנו נוקטים בחודשים האחרונים הוא שגוי לחלוטין, נכנסתי לממשלה כולם ידעו מה עמדותיי, אבל אי אפשר מצד אחד למנוע כל פעולה התקפית וכל פעולה יזומה, ולמחרת לרשום עברו 48 שעות והנייה עדיין חי. אם שואלים אותי אין שום סיבה שראשי הטרור מתהלכים בחופשיות".

הוא הבהיר עוד, "אני לא מתכוון לתקוף אף אחד ברמה האישית, האחריות המלאה היא על הקבינט, נלחמתי שנתיים מבפנים".

במהלך מסיבת העיתונאים, תקף ליברמן את כתב 'ערוץ עשר' עקיבא נוביק, שבשאלתו אמר שהוא 'נכשל'. "אתה עיתונאי מטעם", אמר השר.

לשאלת הכתב הפוליטי מיכאל שמש מ'כאן', הבהיר ליברמן, כי הוא פורש גם מהקואליציה יחד עם חברי מפלגתו.

בהמשך נשאל ליברמן לגבי עתידו של חוק הגיוס במצב שנוצר, "עמדתנו הייתה ברורה כשהיינו בקואליציה וגם מחוץ יש חוק מצויין ואין צורך לשנות שם פסיק. אני מסופק אם ניתן להעביר את זה בלעדינו. אני מניח שגם סיעת יש עתיד שהצביעה בעד חוק הגיוס - לא תצביע בעדו אם הוא ישונה".

יצוין, כי התפטרותו של ליברמן תיכנס לתוקף תוך 48 שעות מהשעה בה יגיש את התפטרותו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

להתפטרותו תהיה משמעויות רבות, כאשר אחת מהן, היא רצונו של שר החינוך נפתלי בנט, להשתדרג ולדרוש את תיק הביטחון כתנאי להמשך קיומה של הממשלה עד למועד הבחירות הקבוע בחוק.

בכירים בליכוד העריכו כי יו"ר התנועה וראש הממשלה בנימין נתניהו, יכנס בשעות הקרובות או בימים הקרובים מסיבת עיתונאים, בה יכריז על הליכה לבחירות מוקדמות שיתקיימו תוך כמה חודשים.

אולם, יועץ התקשורת של נתניהו, יונתן אוריך פרסם הבהרה כי "אין הכרח ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה זו. הממשלה יכולה להשלים את ימיה. בכל מקרה, בשלב המיידי תיק הביטחון יועבר לאחריות ראש הממשלה נתניהו".

יצוין, כי במצב זה, הממשלה תעמוד על 61 חברי כנסת, והיא החזיקה ככה כבר כשנה לפני הצטרפותו של ליברמן לממשלה.

כך או כך, אנו כבר נכנסים למערכת הבחירות לכנסת.

אביגדור ליברמן התפטרות שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד