ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נשלח לבדיקה פסיכיאטרית

החשד להתעללות: "בלי כוונה סאדיסטית"

בית המשפט שוב האריך את מעצר ההורים מבני ברק החשודים בהתעללות באחד-עשר ילדיהם, זאת לאחר שהחשדות נגדם התחזקו

החשד להתעללות: "בלי כוונה סאדיסטית"
הובלת חשוד חרדי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר מעצר ההורים מבני ברק בחשד להתעללות ב-11 ילדיהם, בית המשפט האריך בשנית את מעצרם, לאחר שהחשד הסביר נגדם התחזק.

נציג המשטרה גיא קלדרון אמר כי "חומר הראיות גובה ועובה" וציין כי כבר בשלב זה החקירה מלווה על ידי הפרקליטות, ופעולות החקירה הנוספות שבגינן הוא מבקש להאריך את מעצר ההורים בעשרה ימים נוספים, הם לבקשת הפרקליטות.

במהלך השבוע האחרון, 11 ילדיהם של ההורים נחקרו. מאז מעצרם, המשטרה פנתה באמצעות האינטרפול לאנגליה, על מנת לברר לגבי תקופת שהות המשפחה שם, מאחר ועל פי חשד המשטרה, בתקופת שהותם שם נפתחה בדיקה אולם הם עזבו בטרם מוצתה.

עו"ד נדב גדליהו, שמייצג את האם, אמר כי הוא מחזיק בידו מסמך מרשויות הרווחה של לונדון משנת 2009, בו נכתב "שהם בדקו את המשפחה ולא היו ממצאים". החוקר קלדרון אמר כי הוא אינו מכיר את המסמך והציע לעו"ד גדליהו להגיש את המסמך למשטרה מרחב דן. גורם המכיר את המשפחה אמר ל'בחדרי חרדים' בתחילת השבוע כי "החקירה מוצתה עד תום. רק לאחר שזוכו מהחשדות, חזרו לארץ".

"כל משק הבית נפל עליה" אמר פרקליט האם, מאחר והבעל לא ישן בבית במשך ימים ארוכים. "יש לזה השלכה ישירה לשאלת ההזנחה והערבה". לדבריו, היא אישה מוגבלת, לא פיגור או מחלת נפש, "יש לה את המוגבלות שלה" אמר עו"ד גדליהו. לדבריו הבעל נעדר מהבית לתקופות ארוכות ונטל הבית נפל על אשתו.

לגבי החשדות החמורים מאוד שמייחסים במשטרה לאמא, אמר עו"ד גדליהו כי "לא הייתה פה כוונה סדיסטית באופן מכוון להרעיב ולא לספק צרכים בסיסיים. שום דבר לא נעשה במכוון". הוא ביקש לשחררה למעצר בית אצל דוד שלה, תוך ניתוק מילדיה.

מכר המשפחה שוחח בתחילת השבוע עם 'בחדרי חרדים', ואמר כי הבעל הוא אינו 'משוגע', אך כל מי שמכיר אותו יודע שהוא אינו בקו הבריאות המלא. "בזמן שהתגורר באנגליה, טען בפני אנשים שם שהוא 'מחולל ניסים'.. הוא 'טיפוס' רציני".

עו"ד ישראל ילון פרקליטו של האב, שאל את החוקר האם מחומר החקירה עולה כי החשוד הביע דעות לא מקובלות לגבי תפקידו בעולם, מדבר לגבי משיח ועוד. החוקר גיא קלדרון השיב "לא היה דבר כזה", וסירב לקבל את הטיעון. עם זאת אמר שאין לו התנגדות שהוא ייבדק פסיכיאטרית במהלך ימי מעצרו בית החולים אברבנאל. לדברי עו"ד ילון, זה לא סיפור קלאסי של פושע וקרבנות, אלא שכולם פה קורבנות, ההורים והילדים, "הרשויות לא הרימו את הכפפה".

השופט עלאא מסארווה אמר כי קיים חשד סביר המבסס את הטענות כלפי החשודה. "מדובר באלימות שכלול בה אלמנט מובהק של השפלה, אכזריות, והתיאורים אינם עולים בקנה אחד עם אלימות שאיננה סדיסטית". הוא לא הסכים לשחרור החשודה ואמר כי ישנה פעולת חקירה שיכולה להשתבש במידה והחשודה תשוחרר.

"לאחר שהחשדות התחזקו", ועל רקע חומרת ותדירות המעשים, החשש לסיכול החקירה, קבע השופט כי "אין מנוס אלא להיעתר לבקשה" והאריך את מעצר ההורים בחמישה ימים נוספים, עד ליום שני הבא.

בשולי הדיון, אמר השופט כי נוכח דברי עורך הדין בעניין אלימות שהופעלה נגד החשוד על ידי עצירים אחרים, כי שב"ס יבדוק את הטענות ויעניק לו הגנה כנדרש.

התעללות בילדים הארכת מעצר אבחון פסיכיאטרי פרשת ההורים המתעללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד