י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האזינו

החדש של רוט: "לא תצליחו לשבור אותי"

במילים שמתאימות לימים האחרונים, מצליח מרדכי רוט להעביר מסר מרגש • "דם אחינו היהודים נשפך רק בגלל סיבה אחת, בגלל היותנו יהודים" • האזינו

החדש של רוט: "לא תצליחו לשבור אותי"
מרדכי רוט צילום: יח"צ

לאחר שלשה שירים שבהם אירח המטפל הרגשי מרדכי רוט שלשה זמרים עדי רן יובל סלע ואליעזר בוצר, את השיר הרביעי בחר לשיר לבד. זה הוא שיר שונה לחלוטין משיריו הקודמים.

מרדכי רוט מספר כיצד הגיע לכתיבת והלחנת השיר: "'יהודי' - למילה הזו יש משמעות מאוד עמוקה, אין מילים שיכולים לתאר את העומק האין סופי שטמון במילה "יהודי". בחודשים האחרונים רבו הפיגועים ודם יהודי נשפך שוב ושוב. הרצח של רזיאל שבח, איתמר בן גל, ארי פולד, הרצח באזור התעשיה ברקן שבשומרון ועוד יהודים השם יקום דמם, שנרצחו על קידוש השם".

"כששמעתי על מה שקרה בבית הכנסת בפיטסבורג ש11 יהודים נרצחו רק בשל היותם יהודים הלב והנשמה בוכים. דם אחינו היהודים נשפך רק בגלל סיבה אחת, בגלל היותנו יהודים... לא יכולתי לעמוד בעצמי לקחתי את הגיטרה וניגנתי לעצמי במחשבות נוגות. תוך כדי שאני פורט על מיתרים מוצא את עצמי חושב שלמרות העצב הנורא על דם יהודי שנשפך כמים, יש תקווה, כי אלה שמנסים להשמיד אותנו".

לדבריו, "פשוט לא מבינים, פשוט לא יעזור להם כלום. ממש כך, כפי שכתוב בהגדה "שבכל דור ודר עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצלינו מידם". פעם אלו היו הרומאים, היוונים,הצלבנים, הנאצים ועכשיו המחבלים הערבים, אבל זה פשוט לא יעזור להם כלום אנחנו יהודים והשם פשוט איתנו. הם ינסו וינסו אבל אלוקים הוא בצד שלנו ולא יעזור כלום השם בסוף מציל אותנו...ואז תוך כדי הרהורים התנגן לי שיר,שיר של תקווה של עוצמה של שמחה שיר של אמונה שלמרות כל הכאב והייסורים שעוברים העם היהודי אנחנו העם היהודי ננצח תמיד בעזרת השם".

מילים:
שבכל דור דור עומדים עלינו לכלותינו.
אני יהודי, השם תמיד איתי, לא תצליחו לשבור אותי, I'm jewish

מילים ולחן: מרדכי רוט
שירה: מרדכי רוט
עיבד מוזיקאלית, צילם וערך: ראובן חיון

הרב מרדכי רוט פיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד