י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש להצפות

היום: יהיה מעונן חלקית - הגשמים יימשכו

הטמפרטורות היום והלילה יהיו נמוכות מהרגיל לעונה | מזג האוויר יהיה מעונן חלקית וכי הגשם צפוי להימשך לפרקים | מחר במהלך היום הגשמים ייחלשו ויתמעטו

היום: יהיה מעונן חלקית - הגשמים יימשכו
הצפות ביום גשום צילום: רועי אלימה, פלאש 90

מזג האוויר היום (חמישי) יהיה מעונן חלקית וצפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

מחר (שישי) יירדו גשמים מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה ויתכנו בסופות רעמים בודדות. במהלך היום הגשמים יחלשו ויתמעטו. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

להלן הטמפרטורות החזויות להיום:

ירושלים: 10-17. תל אביב: 17-22. חיפה: 15-20. נתניה: 14-23. צפת: 8-14. עפולה: 12-20. נהריה: 13-21. אשדוד: 16-22. עוטף עזה: 15-22. בית שמש: 13-20. רחובות: 14-21. ערד: 11-18. טבריה: 15-22. אילת: 17-25.

במשטרה מזכירים לנהגים כי הכבישים חלקים, תנאי הראות לקויים בעקבות הגשם והערפל ולעתים אף הצפות צירי תנועה ומפגעים נוספים בכביש - כל אלו הם רק חלק מהסכנות הצפויות לנהגים במהלך החורף. לכם, הנהגים, אנו ממליצים לסגל "נהיגת חורף", ולבדוק מבעוד מועד שהרכב כשיר לתנאי מזג האוויר החורפיים.

חשוב לערוך ביקורת חורף לרכב, ולבדוק מערכות היגוי, בלימה, מגבים, מתזים וצמיגים. אחת הסכנות בגשמים הראשונים היא סכנת החלקה, שנגרמת בשל האבק והשמנים שמצויים על הכביש. הגומי הוא חומר גמיש שמתייבש בקיץ, ובחורף השילוב של כביש רטוב עם צמיג לא תקין הוא מתכון לתאונות דרכים. אנו ממליצים לבדוק בכל בוקר את לחץ האוויר בצמיגים, לבדוק שהם לא חלקים מדי או סדוקים ושהלחץ לא ירד או השתנה.

בנוסף, כדאי לבדוק את הבלמים בזהירות בשלבי הנסיעה הראשונים, כדי לוודא שמערכות הבלימה מתפקדות טוב. בתור נהגים, אתם נדרשים להתייחס למצבים המשתנים ולשנות את הרגלי הנהיגה, בהתאם לתנאי מזג האוויר. בחורף תנאי הראות הם קשים יותר בשל אדים על השמשות וגשם, שפוגעים בשדה הראייה.

במשטרה ממליצים בימים סוערים אלה להתעדכן באמצעות אפליקציית waze או מוקד המידע 110 אודות מצב הכבישים והצירים שנחסמים.

כדאי להקפיד על כמה כללים חשובים ומצילי חיים:

• חשוב מאוד לשמור מרחק בחורף. בדרך כלל חשוב לשמור על מרחק של כשתי שניות – בחורף אנחנו ממליצים להכפיל את המרחק לארבע שניות.

• חל איסור מוחלט לעקוף במצבי מזג אוויר קשים, בעיקר בכביש דו-סטרי.

• בתנאי ערפל וגשם שוטף מומלץ למי שיכול לדחות את הנסיעה עד שמזג האוויר יירגע, אבל אם ממש חייבים – לנסוע באיטיות, להדליק אורות, לשמור על קשר עין טוב עם הכביש ולפתוח חלון על מנת לשמוע אם כלי רכב מתקרבים.

• אם מצב הנראות לא מאפשר להמשיך לנהוג, להשתדל לא לעמוד בשול הכביש, אלא לחפש מקום בטוח לעצור בו, כמו למשל תחנת דלק, עד שהמצב יאפשר לנהוג.

• בנהיגה בחורף הסכנות על הכביש מחריפות: כיוון שהכביש חלק, פעולות נהיגה כמו היגוי חזק או פעולות פתאומיות, מגדילות את האפשרות שהנהג יאבד שליטה על הרכב. צריך להימנע מפניות חדות ומיציאות פתאומיות לעקיפה ולהיכנס באיטיות לשלוליות. השתדלו להימנע מכניסה לשלוליות. אם אין ברירה, האטו את הנסיעה והישארו בהילוך נמוך.

• אם נתקעתם ועצרתם בשולי הכביש - אל תהססו והתקשרו למוקד 100. במידת הצורך, תישלח ניידת למקום כדי למנוע סכנת חיים. למוקד התנועה פריסת מצלמות בכל הארץ, דרכן מתקבלת תמונת מצב. אנו קוראים לציבור משתמשי הדרך לעדכן אותנו בכל גורם תשתית שנפגע, כמו למשל רמזורים לא תקינים, ענפים שנפלו וקווי מתח – על מנת שנגיע לטפל בגורם בהקדם האפשרי.

לפני הכניסה לרכב:

מומלץ לערוך ביקורת חורף לרכב. בדקו את תקינות מערכות ההיגוי, הצמיגים, הבלמים והמגבים. חשוב לוודא את תקינות מערכות הרכב החיוניות. תנאי הדרך הופכים כל תקלה במערכת הבלמים, הצמיגים, האורות, ההיגוי והמגבים, למסוכנת יותר.

הימנעו מחימום פנים הרכב יתר על המידה. רצוי להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב. פעולה זאת חשובה גם למנוע הצטברות אדים בחלל הרכב וגם כדי להזרים אוויר לאוטו.

הדליקו אורות גם ביום ודאגו לנקות את השמשות, הפנסים והמראות.

חשבו על הולכי הרגל: כשמזג האוויר סוער קשה לראות את הולכי הרגל. האטו ושמרו על ערנות.

נהיגה בערפל מסוכנת מאוד. תנאי הראות גרועים ואתם לא רואים את הסובב אתכם. סעו לאט יותר, הפעילו את המזגן

ואת מפשיר האדים, פתחו פתח אוורור קטן והדליקו אורות מעבר.

הסירו פרטי לבוש מגושמים, כגון מעיל או צעיף, הפוגעים בחופש התנועה של הנהג.

חורף בריא ובטוח!

מזג אוויר סוער טמפרטורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד