י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקראת בחירות?

נתניהו מגלגל את הכדור לידי משה כחלון

בתום פגישות ראש הממשלה עם ראשי הסיעות שמרכיבות את הקואליציה, בשל הזעזועים שנוצרו בשל התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, נתניהו בניסיון אחרון להציל את הממשלה ולמנוע בחירות מוקדמות | רה"מ מגלגל את הכדור לידי שר האוצר משה כחלון לקראת הפגישה המכרעת

נתניהו מגלגל את הכדור לידי משה כחלון
צילום: הדס פרוש / פלאש 90

ראש הממשלה בניסיון אחרון לשמור על הממשלה ולמנוע הליכה לבחירות מוקדמות, בעקבות התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

עם צאת השבת, הודיע ראש הממשלה כי ‏מחר בבוקר, הוא צפוי להיפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת, עוד לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע את שר האוצר שלא להפיל את הממשלה.

לדברי נתניהו, "אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין", תוך שהוא מתכוון להודעת שר האוצר ביום חמישי החולף כי טובת המדינה היא ללכת לבחירות מוקדם ככל האפשר.

ראש הממשלה הוסיף עוד כי, "כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".

כזכור, כשעה קודם כניסת השבת הסתיימה פגישת נתניהו - בנט, לאחר שהאחרון ביקש את תיק הביטחון כתנאי להמשך השותפות הקואליציונית, עד לסיום הקדנציה.

בתום הפגישה אמרו בסביבתו של בנט כי התברר כי לאור עמדתו הנחרצת של יו״ר כולנו, השר משה כחלון, ללכת לבחירות בהקדם האפשרי, אין היתכנות להמשך קיום הממשלה.

מנגד, ראש הממשלה מיהר לפרסם הודעת הכחשה כי הוא חושב שלהפיל את הממשלה בעת הזו עלולה להפוך לטעות היסטורית ובנוסף הוא הודיע כי מסרב להעביר את תיק הביטחון לידיו של בנט.

דקות קודם כניסת השבת, שוחח נתניהו עם ראשי הקואליציה כחלון, דרעי, ליצמן וגפני ואמר להם כי, "אין סיבה ללכת לבחירות ושיש לעשות כל מאמץ כדי לא להפיל את ממשלת הימין ולא לחזור על הטעות ההיסטורית של 92’ כשהפילו ממשלת ימין, העלו את השמאל לשלטון והביאו את אסון אוסלו על מדינת ישראל".

ההערכה היא, כי באם מחר (ראשון) לא יצליח ראש הממשלה להגיע להסכמות עם השר כחלון, מדינת ישראל תלך לבחירות מוקדמות, כאשר טרם ברור האם אלה יתקיימו קודם חג הפסח או שמא לאחר החג.

משה כחלון בנימין נתניהו הממשלה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד