י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המערכת הפוליטית רותחת

כחלון דורש בחירות: ראשי הקואליציה קבעו מועד סופי בחשאיות

בעוד נתניהו עורך ניסיונות חוזרים ונשנים לשמור על יציבות הממשלה, מתברר כי ראשי הקואליציה סיכמו על מועד מוסכם לקיום הבחירות לכנסת: אחרי פורים • שר האוצר משה כחלון השיב לרה"מ הערב וטוען כי אין דרך חזור ואין אפשרות להתנהל בקואליציה צרה של 61 חברי הכנסת

כחלון דורש בחירות: ראשי הקואליציה קבעו מועד סופי בחשאיות
מארק ישראל סאלם, פלאש 90

המערכת הפוליטית רותחת ומתכוננת להליכה לבחירות מוקדמות, למרות ניסיונתיו של נתניהו למנוע את פירוק הממשלה ולקבוע מועד לבחירות.

על פי הדיווח ב'החדשות', בעוד נתניהו אמר כי יפעל מחר יחד עם משה כחלון ויתר ראשי הקואליציה למנוע את הקדמת הבחירות, ראשי הקואליציה כבר תיאמו בינם מועד לקיום הבחירות: י"ט אדר ב' (26,2019), שלושה ימים לאחר חג הפורים.

בנוסף, השר משה כחלון, שמוקדם יותר הערב (מוצ"ש) גלגל נתניהו את האחריות של הקדמת הבחירות לידיו, אמר כי כבר אין דרך חזור ואין אפשרות להתנהל בקואליציה צרה של 61 חברי כנסת בלבד.

כך גם שר החינוך נפתלי בנט, שאמר כי "לממשלה כרגע אין תקומה" שכן לדבריו, "אין לנו ממשלה והיא גם לא ימין. ממשלה שלא מפנה את חאן אלאחמר זו לא ממשלת ימין. אין ממשלה עם 56 ח״כים והממשלה הזו נכנעת לחמאס".

בלשכתו של נתניהו דחו את הדברים של יו"ר הבית הבית היהודי ואמרו כי, "אין סיבה ללכת לבחירות ואסור להפיל את ממשלת הימין. בנט חייב לגלות אחריות ולא לתת יד להפלת הממשלה שיכולה לכהן עוד כשנה".

בתוך כך, באופוזיציה לא ממתינים והגישו הצעת חוק לפיזור הכנסת שיעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב ולדברי יו"ר המחנה הציוני; "אנחנו ערוכים לבחירות ומחכים להן. אפשר לשנות. מדינת ישראל מוכנה לשינוי ואנחנו נוביל אותו".

בכירים בש״ס אמרו הערב: ״תנועת ש״ס לא מתנגדת לבחירות. ש״ס מוכנה לללכת לבחירות בכל מועד, לאחר ההישגים המצויינים שהשיגה בבחירות לרשויות המקומיות. אולם, אם רה״מ רוצה להמשיך עם הממשלה הנוכחית, ש״ס תתמוך בכך״.

בנימין נתניהו משה כחלון בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד