י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

טיסת החרדים שהסעירה: מתגבשת תביעה

פרסום ראשון: נוסעי הטיסה ששהו בשבת החולפת באתונה, מתכוונים להגיש תביעה לבית המשפט, באמצעות עו"ד עמית חדד נגד חברת אל-על • מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי מספר שומרי השבת שהיו על טיסה זו, גבוה מהמספר שהוצג על ידי אנשי החברה

טיסת החרדים שהסעירה: מתגבשת תביעה
בחורי ישיבה מביטים על מטס צה"לי. אילוסטרציה צילום: Nicky Kelvin/Flash90

פרסום ראשון: נוסעי הטיסה שנאלצו לשהות בשבת החולפת באתונה מחשש לחילול שבת, מתכוונים להגיש תביעה לבית המשפט, באמצעות עו"ד עמית חדד נגד חברת אל-על.

מדובר בטיסה 002 מניו יורק לישראל, שיצאה באיחור ניכר משדה התעופה. לדברי חברת אל על, מזג אוויר קיצוני בניו יורק גורם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות, לרבות טיסות אל על שיצאו ארצה. "נוכח העיכובים והיות ואל על אינה טסה בשבת, החברה נאלצת להנחית את טיסה 002 באתונה", אמרו בחברה.

מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי מספר שומרי השבת שהיו על הטיסה, גבוה מהמספר שהוצג על ידי אל על והוא מנה כ-180 בני אדם. לדברי אחד הנוסעים, מבחינת החברה, רק מי שהזמין מנת גלאט (63) נחשב מבחינתם שומר שבת, כך שהזמינו עבור 55 נפשות חדרי שינה לשבת באתונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שצפוי להגיש את התביעה, הוא עו"ד עמית חדד, שעם פטירת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, פתח משרד עצמאי יחד עם עו"ד אריאל רוט ועורכי דין נוספים.

בכלי התקשורת השונים התפרסמו ידיעות בעניין הטיסה, בהן הציבור החרדי הושמץ כאשר ציינו כי אחדים מהחרדים הרימו יד על הצוות במטוס, על סמך עדויות. שמעון שבס, אחד הנוסעים, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי תוך כדי שינה שמע צעקות "שקרנים, רמאים, וידיים מונפות ומרביצות לדיילות שפורצות בבכי. אם לא ראיתי, לא הייתי מאמין. הוחלט לנחות באתונה ולשחרר את שומרי השבת לקידוש".

מנגד, נוסע ששוחח עם 'בחדרי חרדים', אמר כי שומרי השבת ביקשו לרדת מהמטוס ולעשות את השבת בניו יורק, אך "הם לא אפשרו לנו, כלאו אותנו". בתגובות לערוצי התקשורת נמסר מחברת אל על כי "החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

לדברי הנוסעים, "לא נתנו לנו נתונים וזמנים. הדבר המינימלי היה לאפשר לנו לרדת בניו יורק. לא רק לחרדים, אלא ל-180 שומרי שבת".

אחד מיוזמי התביעה אמר ל'בחדרי חרדים' כי הם דורשים מחברת אל על התנצלות על היחס המזלזל כלפי החרדים והן פיצוי על עגמת הנפש שנגרמה להם.

התביעה כאמור טרם הוגשה, ומחר (ראשון) צפויים נציגי הנוסעים להיפגש עם עו"ד עמית חדד, על מנת להעביר את המסמכים הרלוונטיים לצורך הכנת כתב התביעה לבית המשפט.

מאל על נמסר בתגובה לכלי התקשורת כי, "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים".
 
בתגובה נטען עוד, "כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

חברת אל על טיסה תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד