י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגוש החוסם מתפרק? > פרסום ראשון

'אגודה' לקראת חתימה עם בלוך - 'דגל התורה' בדרך לאופוזיציה

הגוש החוסם, אותו ניסו 12 הנציגים החרדים שנבחרו למועצת העיר בית שמש, להקים מול ראש העיר עליזה בלוך, התפרק עוד טרם גובש. ל'בחדרי' נודע כי 'אגודת ישראל' נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת חתימה, בעוד 'דגל' עושה שרירים ועוקצת | וגם, פגישה שהתקיימה בין גפני לבלוך

 'אגודה' לקראת חתימה עם בלוך - 'דגל התורה' בדרך לאופוזיציה
גולדברג, מונטג, גירנברג וארנרייך צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שכשלו סופית הניסיונות להקמת גוש פוליטי חרדי, 'אגודת ישראל' בבית שמש בדרך לסגירת הסכם קואליציוני, בינם לבין ראש העיר עליזה בלוך - ב'דגל התורה' מתקשים להגיע לסיכומים ובמצב הנוכחי פניהם לאופוזיציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתום מספר מפגשים בין חברי 'אגודת ישראל' בבית שמש לבין אנשי עליזה בלוך, סוכם כי 'אגודת ישראל' תכנס לקואליציה בתמורה לסגן בשכר ותיק התכנון והבנייה, יחד עם דריקטוריון 'מי בית שמש'.

ב'דגל התורה' התורה תוקפים את 'אגודת ישראל' ואומרים, כי עצם העברת תיק תכנון ובנייה לידי 'אגודת ישראל' מוכיח כי חלקים ממנה סגרו על ההסכם עם עליזה בלוך עוד קודם הבחירות, מה שהביא לניצחונה של בלוך על פני המועמד החרדי משה אבוטבול.

מנגד, ב'דגל התורה' מתקשים להגיע לסיכומים עם בלוך. מפגש שנערך בין צוותי המו"מ ב'דגל' המקומית שמוליק גרינברג ומשה מונטג, לאנשיה של בלוך המורכבים מיועציה הקרובים, הגיע למבוי סתום. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוצע ל'דגל' בין היתר תפקיד חצי קדנציה סגן וחלק מתיק החינוך.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי ביום החמישי החולף נועד יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני, עם ראש העיר הנכנסת עליזה בלוך, וזה הבהיר לה כי באם 'דגל התורה' לא תקבל את התפקידים שהיא דורשת ביחס לכוחה, הרי שהיא תמצא אותה לוחמת מהאופוזיציה.

מטעמה של עליזה בלוך נמסר ל'בחדרי חרדים': "בימים אלה מתקיים משא ומתן עם כלל המפלגות כדי לבנות את הקואליציה הטובה ביותר והנכונה ביותר בעת הזו לבית שמש. כל המפלגות מנהלות שיח עם עליזה ולכולן יש עניין להיות חלק מהעשייה. שום דבר לא סגור בשלב זה, כדאי להמתין".

יו"ר 'אגודת ישראל' ישעיהו ארנרייך מסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. כמו"כ את המו"מ הקואליציוני לא נעשה דרך התקשורת".

מלשכתו של יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני, סירבו להתייחס לעצם קיום הפגישה, אך מסרו לגבי תוכנה, כי "לא היו דברים מעולם".

עליזה בלוך בית שמש הסכם קואליציוני ישעיהו ארנרייך אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד