י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר פוליטי מתגלגל

הפגישה בין שר האוצר לראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות

משבר קואליציוני בשל החלטת נתניהו לפטר את סגן שר הביטחון, בכך שלא חידש את מינויו • ב'הבית היהודי' האשימו, "רוה״מ ואנשיו מתעמרים בסגן השר הרב אלי בן דהן, עד אשר תשונה ההחלטה - לא נוכל להצביע עם הקואליציה" • כעת מתקיימת הפגישה המכרעת בעניין עתיד הממשלה, בין נתניהו וכחלון

הפגישה בין שר האוצר לראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשבר בקואליציה: בשעה זו מתקיימת בלשכת שר הביטחון שבקריה בתל אביב, הפגישה המכרעת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, במהלכה צפויים השניים לדון על עתיד הממשלה ויציאה לבחירות מוקדמות.

נתניהו צפוי למסור בשעה הקרובה הודעה לתקשורת, בעניין הזעזועים שנוצרו בקואליציה לאחר התפטרות אביגדור ליברמן.

קודם לכן, בעקבות החלטת ראש הממשלה שלא למנות מחדש את סגן שר הביטחון אלי בן דהן לתפקיד, לאחר שמינויו פקע עם התפטרותו של השר אביגדור ליברמן, הודיעו ב'הבית היהודי' כי לא יצביעו עם הקואליציה, עד שההחלטה תשונה.

על פי הדיווח, בבית היהודי פנו לראש הממשלה ולליכוד בדרישה למנות מחדש את בן דהן, שהתחייב להעלות את המינוי לדיון היום (ראשון) בישיבת הממשלה, דבר שלא קרה.

מטעם מפלגת ׳הבית היהודי׳ נמסר כי "בשעות האחרונות פעלנו באינטנסיביות למול אנשי לשכת ראש הממשלה על מנת למנוע את ההחלטה הלא הוגנת של פיטורי סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שהתקבלה ללא כל סיבה מוצדקת".

"לצערנו, ראש הממשלה ואנשי נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת", האשימו במפלגה הציונית דתית. לטענתם, "נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של שר הביטחון אשר ברח מאחריות".

אם לא די בכך, העיתונאי עמית סגל חושף כי ראש הממשלה צפוי למנות בימים הקרובים שר חוץ תחתיו, לאחר שלאורך כל הקדנציה נמנע מלמנות והחזיק בתפקיד הבכיר.

משמעות המינוי הוא שתיק הביטחון ישאר סופית בידיו של נתניהו, כאשר לא ברור מי מהשרים ימונה לשר החוץ, אך הדבר עלול להכעיס את השר נפתלי בנט ואף להוביל להתפטרותו מהקואליציה.

בבית היהודי תקפו את כוונתו של נתניהו למנות שר חוץ בימים הקרובים ואמרו כי, "הודעת נתניהו על איוש משרד החוץ לא משנה מאומה. זוהי ממשלה שנקראת ימין ועושה שמאל".

"ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות. הממשלה היא ממשלה עם מדיניות שמאל: קריסה בהרתעה מול חמאס, אי פינוי חאן אל אחמר, מדיניות רפה כלפי מחבלים ומשפחותיהם לאחר פיגועי טרור", הוסיפו בהודעה החריפה.

מצידו של בנט מסרו כי, "ללא מסירת תיק הביטחון לבנט על מנת לחלץ את ישראל ממשבר האמון הביטחוני הקשה בו היא מצויה, אין טעם בקיום ממשלת שמאל."

שר המשפטים איילת שרד אמרה: "היום או מחר ראש הממשלה יחליט אם ללכת לבחירות או לא. אם הולכים לבחירות - זה צריך להיעשות במהירות האפשרית. אני מאמינה שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה גם אחרי הבחירות. אני מקווה שהבית היהודי תהיה המפלגה החזקה ביותר לצדו, כמפלגת ימין אידיאולוגית. אבל זה תלוי במספר המנדטים שנקבל".

באשר לאי מינוי בן-דהן הוסיפו בהודעת המפלגה, "אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת".

ב'הבית היהודי' הבטיחו "אנו לא נאפשר את האבסורד הזה", והודיעו: "סיעת הבית היהודי לא תצביע עם הקואליציה באף הצבעה עד אשר יחזור בו רוה״מ מהחלטתו".

בתוך כך, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, בדרך לפגישות עבודה בקריה בתל אביב עם הרמטכ״ל היוצא, עם הרמטכ"ל המיועד וכן עם ראש השב״כ.

 

בנימין נתניהו סגן שר הביטחון שר הביטחון הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד