ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"התקשורת סיקרה בצורה לא הוגנת"

דרישה: לפתוח בחקירה נגד ח"כ יאיר לפיד

לאור חשיפה ב'ערוץ עשר', לפיה ח"כ לפיד נפגש לעיתים תכופות בעוד שר אוצר, עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס, נשלחה דרישה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה לפתוח בחקירה, כפי שנפתחה בשל פגישותיו של ראש הממשלה עם אותו מו"ל | לעומת העליהום בזמנו על נתניהו, התקשורת בינתיים עושה הנחה ללפיד ושותקת 

דרישה: לפתוח בחקירה נגד ח"כ יאיר לפיד
יאיר לפיד עם כיפה לראשו צילום: אהרן קרון, פלאש 90

מסתבר כי לא רק נתניהו, גם יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד נהג להיפגש לעיתים תכופות עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון נוני מוזס, בעודו מכהן כשר האוצר של מדינת ישראל, כך חשפה העיתונאית איילה חסון ב'ערוץ עשר'.

במהלך אותן פגישות, ביקש לפיד ממוזס - בדיוק כמו נתניהו, סיקור תקשורתי אוהד מעל גבי העיתון הנפוץ.

על פי דיווחה, אותן פגישות התקיימו בימי שישי בביתו של איש עסקים בסביון בצורה דיסקרטית, כאשר אותו איש עסקים אינו נוכח בפגישות הללו.

לדבריה, העובדה ששר מכהן בממשלת ישראל וחבר קבינט מדיני ביטחוני מקיים פגישות מסוג זה מעלות תהיות רבות.

תהייה נוספת, מתוך רצון להיות שקוף לציבור, נהג לפיד לפרסם את הלו"ז שלו שכלל גם פגישות עם עיתונאים שונים, אך משום מה פגישותיו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' - העיתון בו כתב עבר לא נכללו בפרסומים.

יצוין כי נוני מוזס נחקר בעבר כמה פעמים על אודות החשדות המיוחסות לו, כפי שעלו מתיק 2000, בחשד שניהל מו"מ עם נתניהו לסיקור אוהד בבטאונו - תמורת סגירת העיתון המתחרה 'ישראל היום' שבבעלותו של איל ההון האמריקני שלדון אדלסון או לכל הפחות לצמצם את הפצתו.

מלשכתו של יו"ר 'יש עתיד' מסרו בתגובה ל'ערוץ עשר': "יאיר לפיד נפגש במהלך כהונתו באופן שוטף עם העורכים והמו"לים של כלי התקשורת הגדולים בישראל כולל נוני מוזס, שלדון ומירי אדלסון, רון לאודר, אלי עזור ואחרים, כפי שעושים כל הפוליטיקאים הבכירים בישראל".

את החשיפה פירסמה חסון בתכניתה ששודרה בליל שבת, אך בשונה מהעלהום התקשורתי שהיינו עדים לו, עם פרוץ פרשת ביבי-נוני - תיק 2000, יאיר לפיד זוכה להנחה, ומאז פרסום הכתבה לא ראינו שכלי התקשורת האחרים מגלים עניין וגם הפוליטיקאים לא הגיבו ולא תקפו את יאיר לפיד על צביעותו, כאשר הוא תקף את נתניהו לא פעם על אותן פגישות שעסקו באותו נושא פחות או יותר.

מלבד, התייחסות של לפיד לשאלת העיתונאית שרון כידון, בראיון שקיימה עמו אמש ב'רשת 13', הוא הסביר כי נעשה לו עוול, "דיברנו כי היה חשוב לי - התקשורת כיסתה את התקופה שלי באוצר באופן שבעיני עד היום הוא לא הגון", אמר לפיד והאשים, "הם קנו את המנטרה של אנשי נתניהו, במקום להסתכל איך אנחנו לקחנו את הכלכלה הישראלית, שעמדה במשבר בנוסח של יוון".

אולם, יש מי שלא יושבים על הגדר וכבר שיגרו מכתב ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, לפרקליט המדינה שי ניצן וכן לפרקליטת מחוז ת"א ליאת בן ארי, בדרישה שיפתחו בחקירה מיידית נגד חבר הכנסת יאיר לפיד.

במכתב מובא בין הייתר צילום מסך, מדף הפייסבוק של 'האגודה לזכות הציבור לדעת', בו נכתב כדלהלן: "אז למה ח"כ יאיר לפיד מסתיר את פגישותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס? במענה לחופש המידע שהגשנו נמסר לנו לוז שר האוצר לשנת 2014. לפי הלו"ז לא התקיימו פגישות עם נוני מוזס. העיתונאית איילה חסון חשפה אתמול שהתקיימה סדרת פגישות בין השניים. אם אכן הפרסום נכון, ניגש לשאלה החשובה, האם חוק ישראל היום נידון בין השניים?".

המכתב:

 

 

יאיר לפיד פגישות אסורות יומן פגישות נוני מוזס ידיעות אחרונות תיק 2000 פרשת ביבי-נוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד