י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו פנה לרבנים שיפעילו לחץ

השר מאשר: בנט ושקד יתפטרו בשעה 10:30

תזכרו את התאריך הזה. ביום י"א כסליו תשע"ט - הממשלה ה-34 ככל הנראה מתפרקת סופית, באמצעות התפטרותם של שרי 'הבית היהודי' בנט ושקד | וגם, פניית נתניהו לרבני הציונות הדתית שיפעילו לחץ על בנט | ומה לגבי השר אורי אריאל?

השר מאשר: בנט ושקד יתפטרו בשעה 10:30
אורי אריאל לצד נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"שוחחתי אישית עם בנט ושקד. ניתן להבין שהם עומדים להתפטר ב10:30", כך מגלה הבוקר (שני) שר החקלאות אורי אריאל מ'הבית היהודי' בראיון לישי שנרב בגל"צ.

דבריו באים על רקע הזמנת צוותי התקשורת להצהרה מיוחדת שיצהירו שרי 'הבית היהודי' נפתלי בנט ואיילת שקד בשעה 10:30 הבוקר.

לגבי האולטימטום שהציב בנט בשבוע שעבר, באם לא יקבל את תיק הביטחון אז יוביל לבחירות, על כך אומר השר אריאל כי  "הדבר עלה בישיבת הסיעה לפני כשבוע והוא קיבל את הגיבוי המלא. בפוליטיקה דברים משתנים".

בתוך כך, הכתב הפוליטי של גל"צ מיכאל האוזר טוב דיווח, כי גורמים בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו פנו הלילה למספר רבנים בציונות הדתית, בבקשה שיפעילו לחץ על השר בנט להמנע מפירוק הממשלה.

הכתב הפוליטי מיכאל שמש, מדווח הבוקר כי השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' המשתייכים לסיעת 'האיחוד הלאומי', תומכים בדרישת 'הבית היהודי' לקבלת תיק הביטחון "כדי לשנות את המדיניות הנוכחית וכדי שצה"ל יחזור לנצח". לדבריו, השניים הודיעו כי אם ראש הממשלה יסרב והבית היהודי תחליט על פרישה מהקואליציה - מרכז 'האיחוד הלאומי' יכונס לדיון מיוחד באשר להצטרפות למהלך.

באם אכן נפתלי בנט וסיעתו פורשים מהקואליציה, הרי שהיא מאבדת את הרוב בכנסת וההליכה לבחירות מוקדמות היא וודאית, שכן כעת הקואליציה מונה רוב דחוק של 61 ח"כים מתוך 120, וללא שמונת ח"כי 'הבית היהודי' - הקואליציה תמנה רק 53 חברים.

אורי אוריאל הבית היהודי איילת שקד נפתלי בנט התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד