י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי 181 שנה

המוסלמית מקדמת שינוי בחוק כיסוי הראש

כערבייה היא אמנם תומכת בחרם על ישראל, אך החוק שהיא מבקשת לשנות בקונגרס האמריקני - ייטיב גם עם היהודים באי הקונגרס אשר הינם חושבי כיפה

המוסלמית מקדמת שינוי בחוק כיסוי הראש
גבר הודי עם טורבן צילום: unsplash

מחוקקת מוסלמית עם כיסוי ראש מקדמת חוק שיתיר חבישת כיפה בתוך בנין הקונגרס האמריקני.

חוק בן 181 שנה, האוסר על חברי קונגרס ללבוש כובעים מכל סוג שהוא כולל כיפה, עשוי להתבטל, לאחר שמחוקקת מוסלמית שנבחרה לאחרונה וחובשת חיג'אב - (כיסוי ראש של נשים ערביות), מקדמת את שינוי החוק.

שלא במפתיע הצטרפו אליה כמה קבוצות יהודיות שתומכות במאמציה, אשר יאפשרו למחוקקים היהודים לחבוש כיפה.

אילאן עומר, דמוקרטית ממינסוטה שזכתה בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו לפני כשבועיים, היא אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לבית הנבחרים. מוסלמית נוספת שנבחרה, היא רשידה טלייב, שנבחרה לקונגרס מאזור דטרויט, אך היא אינה חובשת כיסוי ראש.

אילאן נולדה בסומליה, והגיעה לארצות הברית כפליטה.

"אף אחד לא שם את הכיסוי על הראש שלי חוץ ממני", כתבה בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלה. "זו הבחירה שלי שמוגנת על ידי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, וזה לא האיסור האחרון שאני הולכת לעבוד לבטל, אני אעבוד לבטל עוד איסורים".

אילאן עומר הודיעה לפני הבחירות כי היא תומכת בתנועת החרם BDS נגד ישראל, ותומכת בהטלת סנקציות מסחריות נגד ישראל, קבוצות יהודיות מגבות את הצעתה. אך הדבר לא מונע מקבוצות אורתודוקסיות ומאגודת ישראל לתמוך בשינוי החוק.

אבי שפרן, מנהל יחסי החוץ באגודת ישראל בארה"ב, אמר ל-Jewish Insider: "בדיוק כפי שאנחנו רוצים שחבר קונגרס יהודי יוכל לחבוש כיפה בקונגרס, נרצה שגם נציג מוסלמי או הודי יוכל לקיים את ההתחייבויות הדתיות שלו".

מוסלמית כיסוי ראש חוק כיפה קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד