י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נפגשו עם היו"ר והשר

משלחת רבנים הגיעה לישראל: "מבקשים עזרה מול ההתקפות"

עשרות רבני קהילות שהגיעו לישראל כחלק ממאמצם לסכל יוזמות חקיקה נגד שחיטה ברית מילה חינוך ועוד, נפגשו עם יו"ר הכנסת ועם שר התפוצות, אשר הבטיחו: "נסייע ונחזק בכל מה שנידרש"

משלחת רבנים הגיעה לישראל: "מבקשים עזרה מול ההתקפות"
רבני אירופה בכנסת צילום: אלי איטקין

יהדות אירופה מבקשת את עזרת ישראל לשיתוף פעולה נגד ההתקפות על מצוות הדת.

בקבלת הפנים שקיימו אתמול (שני) יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושר החינוך נפתלי בנט, שמשמש גם כשר התפוצות למשלחת רבנים מאירופה, אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגרח"פ גולדשמידט, העומד בראש הוועדה שמאגדת כ-700 קהילות אורתודוקסיות באירופה, "אנו רבני קהילות אירופה – כ-700 קהילות אורתודוקסיות המתנהלות עפ"י ההלכה היהודית, הכוללות את רובה ככולה של יהדות אירופה, מבקשים את עזרת ישראל מול ההתקפות הבלתי פוסקות נגד מצוות הדת שהתעצמו לאחרונה בכמה ממדינות אירופה ומול האנטישמיות הגואה והימין הקיצוני ויחס השלטונות בכמה ממדינות אירופה שהחלו לפגוע באופן ממוסד ברבנים ובקהילות מה שלא היה עד כה".

מטרת הביקור בארץ, הינה כחלק ממאמץ לסכל יוזמות חקיקה נגד שחיטה ברית מילה חינוך ועוד בכמה ממדינות אירופה, ומלחמה באנטישמיות הגואה ובימין הקיצוני וביחס השלטונות שהחמיר בכמה ממדינות אירופה לרבנים ולקהילות.

אדלשטיין אמר לרבנים כי "הכנסת תעמוד לימין הקהילות היהודיות בכל מה שנתבקש. נהדק את שיתוף הפעולה כדי לסייע לכם". השר בנט אמר כי היעד השני החשוב ביותר שצריך להיות מבחינת ישראל הוא חיזוק הקהילות היהודיות בתפוצות; "אתם רבני וראשי הקהילות מבחינת ישראל המבינים בענייני הקהילות היהודיות ואנחנו רק זרוע ארוכה עבורכם נסייע ונחזק בכל מה שנידרש" – הבטיח השר בנט.

רבני אירופה הרב פנחס גולדשמיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד