ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קואליציית ה-61

ח"כ דוד ביטן ל'בחדרי': "הקואליציה לא תחזיק הרבה זמן" • צפו

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו צלח את המשבר הפוליטי, משדר יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן, פסימות בכל הקשור להמשך הישרדות הקואליציה במצבה הנוכחי • "לדעתי זה לא יחזיק הרבה זמן, אלא אם כן יעשו מספר תיאומים בתוך הקואליציה", טוען ח"כ ביטן

ח"כ דוד ביטן ל'בחדרי': "הקואליציה לא תחזיק הרבה זמן" • צפו
פלאש 90

לאחר שראש הממשלה הצליח לפתור את המשבר הפוליטי ולמנוע את ההליכה המוקדמת לבחירות, ובשעה שהקואליציה נמצאת בנקודת מבחן כאשר הרוב הקואליציוני הוא מצומצם בסך 61 חברים בלבד. כעת חוקים רבים נמצאים על הפרק, שלא ברור כמה זמן תשרוד הקואליציה המצומצמת. ח"כ דוד ביטן שנמנה על מקורבי ראש הממשלה ומכיר את נבכי הקואליציה מקרוב בראיון ל'בחדרי חרדים'.

 

על הישרדות הקואליציה: 

ממשלה יכולה לעבוד גם עם 61 מנדטים, צריך להבין שגם עם 61 מנדטים כמו שכל אחד קובע מצד שני אנשים לא ממשים את הכוח שלהם עד הסוף כי הם מפחדים מהתוצאה, לדעתי זה לא יחזיק הרבה זמן, אלא אם כן יעשו מספר תיאומים בתוך הקואליציה הבהרות מסוימות ורק אז זה יכול להצליח.

לדברי ביטן: "ראש הממשלה לחץ שלא יהיו בחירות כי הוא לא רצה להפיל ממשלת ימין גם כשהיינו 35 מנדטים, כי התחננו אליו השותפים שלא ילך לבחירות".

על דרך לצלוח את השבועיים הקרובים:

יש אפשרות לשיתוף פעולה עם חברים באופוזיציה בכל מיני חוקים, זה לא נורא להפסיד הצבעות כי יש תמיד אופציה לתקן, זה לא נורא להפסיד הצבעה.

חוק הגיוס: 

יש הצבעה כמו חוק הגיוס שהיא קריטית, אנחנו בונים על תמיכה של יש עתיד אז אני לא רואה מצב שלא להעביר אותו, אמסלם מטפל בזה ויביאו משהו מוכן.

חוק הגיור אין סיכוי שהוא יעבור, השבוע שבועיים הקרובים הם קריטיים ואם לא נקפוץ כולנו וכולל אם כל אחד יוריד קצת מהכבוד של עצמו וניישר קו עם כל הסיעות אם לא נספיד הצבעות חשובות בשבועיים האלה אז נוכל להמשיך הלאה.

המשך השיתוף פעולה עם החרדים

נתניהו יגבש את הקואליציה הזאת ואז ינסה לגבש אחרים. זה שהחרדים עשו לנו כאבי ראש, הם גם תמכו בנו בכל מיני הזדמנוית. הם תמכו בנו ואנחנו תמכנו בחוקים שלהם.

דוד ביטן חוק הגיוס משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד