ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
באמצע השבע ברכות לבנו

בן הרבי ולוחם הטכנולוגיה נפטר מהמחלה

בשנים האחרונות הקדיש את כל כולו למלחמה בכל מה שקשור ל"פגעי הטכנולוגיה" אך בשנה וחצי האחרונות חלה במחלה הקשה והיום הוא נפטר לבית עולמו למגינת לב • משה ויסברג פסע בדרכיו והליכותיו של בן הרבי ממשכנות הרועים ורב הקהילה במונורו - שנסתלק לבית עולמו כשהוא בגיל 50 בלבד

רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל עם אביו הרבי ממשכנות הרועים. צילום: יהודה פרקוביץ
רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל עם אביו הרבי ממשכנות הרועים. צילום: יהודה פרקוביץ

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה הידיעה על פטירתו בדמי ימיו של הרה"צ רבי שאול יצחק רבינוביץ זצ"ל, רב בית המדרש משכנות הרועים בקרית יואל מונרו ובנו של האדמו"ר ממשכנות הרועים - שנפטר לאחר שנאבק במחלה קשה והוא בן 50 בפטירתו. 

הרב זצ"ל התפרסם בשנים האחרונות בזכות מלחמתו ללא פשרות בפגעי הטכנולוגיה המתקדמת.

במהלך כל השנים האחרונות כיתת את רגליו ממקום למקום למסור דרשות כנגד הסכנות, לאחר שראה הידרדרות אצל אברכים צעירים שמחזיקים בכיסם מכשיר סמארטפון.

הרב רבינוביץ אף הגה ויזם את רעיון "כרטיסי השומרים" של הילדים - מה שכונה בשפת היידיש "שומרים קארטלעך", שכבר מגיל צעיר לימדו את הילדים איך להיזהר ולהישמר ממי שמחזיק מכשיר לא כשר. 

לרב רבינוביץ היה קו טלפון שנקרא על שמו - "קול רבינוביץ" - שם מסר שיחות וזעקות כנגד הטכנולוגיה אף ממיטת חוליו; עד לפני מספר שבועות היה מדבר בטלפון אפילו מבית החולים ומביתו, שעה שכבר היה באפיסת כוחות ממש.

כאשר היה מגיע לדבר בבתי כנסת בסיום התפילה היה דופק על הבימה ומבקש את רשות הדיבור בהקדימו שהוא לא בא לבקש כסף כמו גבאי צדקה, ואז היה מדבר על הצורך להישמר מפגעי הטכנולוגיה. 

"הוא היה מרתק את השומעים", מספרים החסידים ל'בחדרי חרדים', "היה לו כושר דיבור מיוחד. הוא היה מרתק את כל שומעיו". 

רבי שאול יצחק זצ"ל, נולד בירושלים בל' שבט תשכ"ח, לאביו האדמו"ר ממשכנות הרועים המנהיג את קהילתו במאה שערים ולו בתי מדרשות רבים, בנו של חבר בד"ץ "העדה החרדית" הגאון הצדיק רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל, ולאמו הרבנית רבקה בתו של רבי אפרים פישל גרובר זצ"ל.

בביתו ינק תורה ויראת שמים והיה חסיד באיאן בכל נימי נפשו, הוא היה המשגיח של החבר"ה של ילדי באיאן שהיו מתאספים בשבתות ובימים טובים. 

לפני כ-14 שנה פתח את בית המדרש "משכנות הרועים" בקרית יואל מונורו בארה"ב, שם הנהיג את בית המדרש והקהילה של משכנות הרועים במקום, ובחדשי החגים היה מגיע לארץ הקודש והיה מתפלל בין היתר בחצר באיאן בימים הנוראים ובשמחת תורה.

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי לפני שש שנים החל את מלחמתו הגדולה בטכנולוגיה המתקדמת ולא התייאש אף פעם, ופעם אחר פעם לחם את מלחמתו מלחמת הקודש ללא אינטרסים ונגיעות כלל.

פטירתו המצערת אירעה לאחר חתונת בנו שנערכה ביום חמישי כ"א כסלו בבני ברק, עם נינת האדמו"ר בעל ה"אריה שאג" מצאנז ז'מיגראד זצ"ל, בת לנכדו הרה"צ רבי יונה זאב וינברג.

הערב אמורה להיערך שמחת שבע ברכות מרכזית בבית המדרש משכנות הרועים במאה שערים. 

מסע הלוויה היום (שלישי) בשעה 15:15 לפני השקיעה מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

105093 ברוך דיין האמת כרטיסי השומרים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד