י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קואליציה צרה בצרה

"הקייטנה נגמרה!" • הח"כית שעזבה אשפוז והשר שביטל טיסה

זה היה צפוי, אך ראש הממשלה נתניהו, הוא שבחר להמשיך את כהונת ממשלתו במתכונת צרה ועמה באות הצרות | מי שצריך להתמודד עם הרוב הדחוק ולעמוד במשימות - הוא יו"ר הקואליציה אמסלם שכבר הפסיד בהצבעה אחת ביום שני ונכונה לו היום מהמורה נוספת

"הקייטנה נגמרה!" • הח"כית שעזבה אשפוז והשר שביטל טיסה
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

קואליציית ה-61 נמצאת בצרות. לאחר שהיא כבר הובסה לראשונה ביום שני, בהצבעה, לאחר שהאופוזיציה לא עמדה בהסכמי קיזוזים עמה, היום (רביעי) היא צפויה שוב לעמוד למבחן, כאשר במליאת הכנסת יעלו שני חוקים שחשוב לקואליציה להפילם.

מדובר בחוק תחבורה ציבורית בשבת, שיזמה חברת הכנסת יעל גרמן מ'יש עתיד' וזוכה לתמיכה רחבה מכל סיעות האופוזיציה - כולל 'ישראל ביתנו' שהצטרפה אליה אך לפני שלושה ימים. חוק נוסף, הוא חוק פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות שהעלו כמה סיעות באופוזיציה - בהן, המחנה הציוני, מרצ ו'ישראל ביתנו'.

בקואליציה יעשו מאמצים לצלוח את הפלת החוקים הללו, כדי למנוע מבוכה.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם מ'הליכוד', הביע את זעמו על האופוזיציה בשלל ראיונות שהעניק אתמול לכלי התקשורת ואמר, "לפני הפוליטיקה אנחנו בני אדם, האופוזיציה חצתה אתמול קו אדום, הקייטנה נגמרה! אין קיזוזים, אין הסכמות, אין טיולים ונסיעות לחו"ל. אולי סוף כל סוף נרגיש שיש אופוזיציה".

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני' הגיב הבוקר בראיון לשרון גל ב'גלי ישראל' ואמר, "ח"כ דודי אמסלם כדאי שיפסיק להתבכיין, יש עדכון עמדות והוא לא מחייב. כמו שהקואליציה משנה את עמדותיה - גם אנחנו. אבל אני אומר לך מפורשות: ניצלנו כאן חולשה של הקואליציה ונמשיך לנצל את זה, אומר לך בכנות".

הלחץ בקואליציה עושה את שלו ומגיע לשיאים. הכתב הפרלמנטרי של 'וואלה' יקי אדמקר, פרסם כי חברת הכנסת שרן השכל מ'הליכוד' נאלצה לעזוב אשפוז בביה"ח 'מאיר', כדי להציל את הרוב הקואליציוני לאחר שבאופוזיציה לא הסכימו להתקזז איתה. כמו כן, שר הכלכלה אלי כהן מ'כולנו' ביטל הבוקר נסיעה לאירופה.

לעומת זאת, למרות שבאופוזיציה הבטיחו לנצל את החולשה, נראה כי ישנם סדקים בהחלטה. חבר הכנסת חיליק בר מ'המחנה הציוני' המריא הבוקר לסין ואם כמה ח"כים ערבים לא יתאמצו להגיע להצבעות, הרי שהקואליציה יכולה להיות רגועה.

דודי אמסלם קואליציה צרה יואל חסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד