י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי בריטניה > אמריקה על הכוונת

הגזירה החדשה שתגרום לחרדים להזיע

הנחייה חדשה של מחלקת החינוך בעיריית ניו יורק, קובעת כי בתי הספר החרדיים יחויבו ללמד לפחות שש שעות יומיות בחמישה ימים בשבוע את מה שמלמדים בבתי הספר הציבוריים

הגזירה החדשה שתגרום לחרדים להזיע
בחורי ישיבה בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

אחרי בריטניה מגיע התור של החרדים האמריקאים להזיע.

מחלקת החינוך של ניו יורק, פרסמה הנחיות לגבי בתי ספר שאינם ציבוריים, ההנחיות החדשות הן מבחינת "יהרג ועל יעבור".

ההנחיות החדשות אמנם מכירות בכך שבתי הספר החרדיים שונים מבתי הספר הציבוריים, אך מחייבים את כל בתי הספר החרדיים ללמד את אותם נושאים כמו בבתי הספר הציבוריים, וחובה להקדיש את אותו הזמן לאותם נושאים, שש שעות יומיות בחמישה ימים בשבוע.

עוד נקבע, כי בתי הספר יעברו בדיקה במהלך השנתיים וחצי הקרובות, כדי לבדוק איך הם התקדמו, ואחרי חמש שנים שוב יחויבו לעבור בדיקה. כך מדווח באתר Yeshiva world news

על פי הגזירה המרחפת, כל בית ספר שהתלמידים בו - לא יעברו את המבחן של משרד החינוך, יאלצו לחפש מקום לימודים אחר תוך 30 עד 45 יום, באם ההורים יתעלמו, הם עלולים לעמוד לדין.

ההנחיות החדשות מכניסות את הישיבות למערבולת לא פשוטה, ישיבות לא בדיוק מלמדות לימודי ליב"ה, שלא לדבר על 6 שעות יומיות, והתוכן של הלימודים הנדרשים אינו מתאים לבני ישיבות, כך שככל הנראה עסקני ניו יורק יזיעו הרבה מאד כדי לפתור את הבעיה, אחרי שעסקני בריטניה הולכים על חבל דק כבר תקופה ארוכה, ואף קיימו עצרות תפילה נגד "גזירת החינוך".

חינוך ישיבות חיידרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד