י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עימות סוער: "האינטרס האישי נורא"

עימות סוער בין רוני מזרחי וראול סרוגו: השניים הטיחו אחד בשני האשמות לקידום אינטרסים אישיים ופרטיים במסגרת הארגונים שבראשם הם עומדים

עימות סוער: "האינטרס האישי נורא"
רוני מזרחי וראול סרוגו צילום: באדיבות המצלם
עימות קולני התרחש היום (ד') בין שני ראשי ארגוני קבלנים מתחרים – ראול סרוגו שעתיד להיכנס לתפקיד נשיא התאחדות בוני הארץ החל בפברואר הקרוב, לבין הקבלן רוני מזרחי שעומד בראש "לשכת הקבלנים החדשה".

השניים הטיחו אחד בשני האשמות לקידום אינטרסים אישיים ופרטיים במסגרת הארגונים שבראשם הם עומדים, ולצד ההאשמות הוטחו גם עלבונות הדדיים. התקרית היתה במסגרת פורום הנדל"ן השנתי - דנס 100 שקיימה הבוקר חברת דן אנד ברדסטריט בתל אביב.

ראשית נזכיר את ההיסטוריה הרלוונטית למחלוקת בין שני הארגונים: כזכור, בחודש פברואר השנה מזרחי פרש מהתאחדות בוני הארץ והקים את "לשכת הקבלנים החדשה" ביחד עם עוד כמה "פליטים" מהתאחדות בוני הארץ. שנה קודם לכן הוא הושעה מההתאחדות למשך שנה לאחר התבטאויות חריפות שלו נגד כמה מראשיה, ומיד לאחר מכן הצליח להיכנס בחזרה להתאחדות בדלת האחורית – הוא נבחר ליו"ר ארגון הקבלנים בחולון, מה שהקנה לו כיסא בנשיאות התאחדות בוני הארץ. 

הטענות של מזרחי נגד הנהלת התאחדות בוני הארץ היו לקידום אינטרסים אישיים של העומדים בראשה. במכתב ששלח לקבלנים בישראל על הגוף החדש שהקים, מזרחי כתב כי "ההתאחדות החדשה תשמש כארגון מעבידים ועמותה דמוקרטית שקופה ונתונה לבקרה ופיקוח חיצוני מלא. רצון הרוב ייעשה, זכויות המיעוט יישמרו, וכל חבר יהיה זכאי לבחור ולהיבחר לכל תפקיד. ההתאחדות החדשה שמה לה למטרה את פתיחתו של שוק הבנייה לכלל קבלני ישראל".

באירוע היום, מזרחי כינה את התאחדות בוני הארץ "התאחדות עות'מאנית ישנה שמנוהלת בידי אינטרסנטים שמייצגים ודואגים רק ל-4% מהקבלנים בענף". מזרחי טען כי "זה איום ונורא איך מקדמים שם את האינטרס האישי של ראשי ההתאחדות בעוד ש-87% מענף הנדל"ן הם חברות קטנות שלא זוכות לייצוג הולם".

סרוגו, שיחליף החל מפברואר את רוני בריק בראשות התאחדות בוני הארץ, לא נשאר חייב וטען נגד מזרחי כי "אתה זה שמקדם ומובל על ידי אינטרס אישי - אתה לא נבחרת לראשות ההתאחדות ולכן פרשת והקמת גוף קיקיוני ומגוחך שיש בו אולי 10-15 חברים. יש התאחדות אחת בישראל", אמר סרוגו בתקיפות.

מזרחי רצה להגיב שוב אבל נבלם ע"י מנחת הכינוס דפנה שחר שביקשה לא להפוך את הדיון לעניין אישי.

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן היכנסו לאתר מרכז הנדל"ן
נדל"ן עסקאות נדל"ן התאחדות הקבלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד