י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בניגוד לציפיות

סקר: פער מפתיע בין 'יהדות התורה' לש"ס

המשבר הפוליטי בשבוע האחרון אינו פוגע בראש הממשלה, כך עולה מסקר 'וואלה!' שהתפרסם היום • תוצאות מפתיעות בסקר, בקרב המפלגות החרדיות

סקר: פער מפתיע בין 'יהדות התורה' לש"ס
חרדי מצביע בבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים לאחר ששרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד הבהירו כי לא יפרקו את הממשלה למרות שדרישתם להעביר את תיק הביטחון לידי בנט לא נענתה, נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאבד מכוחו.

מסקר Panels Politics שנערך עבור וואלה! NEWS עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות כעת, הליכוד היה זוכה ל-30 מנדטים.

על פי הסקר, שכלל מדגם של 508 משתתפים (טעות דגימה של 4.4%), יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-17 מנדטים, ואילו הבית היהודי מתחזקת ל-13 בהשוואה לכמות המנדטים שבה מחזיקה המפלגה מחזיקה כיום.

הסקר בדק תחזיות הצבעה בהתאם לתרחישים פוליטיים שונים. הבולט שבהם, הוא כניסתו האפשרית של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

כך למשל, אם גנץ היה עומד בראשות המחנה הציוני, המפלגה הייתה שואבת מנדטים מלפיד, כחלון וממפלגתה העתידית של אורלי לוי אבקסיס, וזוכה ל-26 מנדטים - המפלגה השנייה בגודלה, ארבעה מנדטים בלבד מתחת לליכוד בראשות נתניהו. מצב דומה היה מתרחש אילו גנץ היה מתמודד בראש רשימה עצמאית, אולם אז היה זוכה לפחות מושבים - 19 מנדטים.

בסקר נשאלו הנסקרים לו הבחירות היום, למי היית מצביע?

התשובות לשאלה עלולות להפתיע בתוצאותיהן, לפחות בגזרה החרדית. ש"ס זוכה ל-4 מנדטים בלבד, בעוד האחות האשכנזית יהדות התורה זוכה ל-8 מנדטים.

שאר המפלגות זוכות בסקר לתוצאות כדלהלן: הליכוד 30 יש עתיד 17 הבית היהודי 13 הרשימה המשותפת 13 המחנ"צ 12 ישראל ביתנו 6 מרצ 6 כולנו 6 מפלגה של אורלי לוי 5.

סקר בחירות סקר מנדטים סקר וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד