י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

אושר סופית: גיס הגר"ד לאו - אב"ד ירושלים

למרות הטענות על ניגוד אינטרסים, אושר סופית המינוי של הגאון הרב מרדכי רלב"ג לתפקיד ראב"ד ירושלים

אושר סופית: גיס הגר"ד לאו - אב"ד ירושלים
דוד כהן, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאחר שמשרד המשפטים הקפיא את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג לתפקיד אב בית הדין בירושלים - משרד המשפטים אישר בימים האחרונים את מינויו, והגר"מ רלב"ג יחל לשמש בתפקיד, למרות הטענות כי קיים ניגוד אינטרסים, שכן מי שחתם על המינוי הוא גיסו, נשיא בתי הדין הגאון רבי דוד לאו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתום בדיקה שערכו במשרד המשפטים, במהלכה העלו טענות כי הוועדה שאישרה את המינוי אלו דיינים מכהנים ולא דיינים בדימוס שיש להם נגיעות בדבר מינויים, כמו גם טענה כי הרב הראשי הגר"ד לאו פעל למינוי הראב"ד מה שנראה כניגוד אינטרסים לאור העובדה שקיים יש קשר משפחתי בין השניים.

אלא שבתום בדיקה שנערכה במשרד המשפטים, הודיעו כי ניתן לקדם את המינוי ושאין ראיה כי הרב לאו פעל לטובת מינויו.

כאמור, משרד המשפטים אישר את המינוי שיצא אל הפועל בימים האחרונים ואושר סופית ופורסם ברשומות של בתי הדין, כשעל המינוי חתום נשיא בתי הדין והרב הראשי לישראל הגר"ד לאו.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי הרב מרדכי רלב"ג מונה לראש בתי הדין בירושלים במקומו של הרב אליהו אברג'ל. כאשר הרב הראשי, הגר"ד לאו, חתם על המינוי, לאחר שוועדה מיוחדת שהוקמה בזמן כהונת הראשל"צ הגר"י יוסף בתפקיד נשיא בתי הדין בחרה את הרב רלב"ג לתפקיד, משום ניגוד אינטרסים של נשיא בתי הדין המכהן.

הרב מרדכי רלב"ג נבחר לתפקיד לאחר שבתקופה האחרונה פרש הרב אליהו אברג'ל מתפקידו כראב"ד בית הדין בירושלים לאחר 31 שנים ששימש כדיין. בין היתר שימש כדיין בבית הדין הרבני באשקלון, כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע במשך 21 שנים וכעשור כדיין בבית הדין בירושלים - כאשר בשיאו עמד בראש בית הדין.

בעקבות הדיווחים ב'בחדרי חרדים' פעלו גורמים ברבנות הראשית למנוע את המינוי ופנו למשרד המשפטים, שהקפיא את המינוי בשלל טענות ובראשם, כי ישנם מועמדים טובים ממנו שלא נבחרו, מה שהעלה את החשש לניגוד אינטרסים במינוי של אב בית הדין בירושלים, כאשר מול הרב רלב"ג יתמודדו הרב אוריאל לביא והרב מרדכי טולדנו, שבעבר נפסל ע"י הוועדה המיוחדת לכהן בתפקיד.

 

בית הדין בית הדין הרבני אב בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד