י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניסיון לפתור התעלומה

בצל המצוד: אם ואח המחבל מברקן במעצר

בית המשפט הצבאי הורה על מעצרו עד תום ההליכים של אח המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

בצל המצוד: אם ואח המחבל מברקן במעצר
כוחות צה"ל בחיפוש אחר מבוקשים צילום: דובר צה"ל

בית המשפט הצבאי הורה לפני זמן קצר (רביעי) על מעצרו עד תום ההליכים של אמג'ד ואליד, אחיו של מבצע הפיגוע בברקן. בנוסף, האריך בית המשפט את מעצר אם המחבל עד לחודש מרץ, אז ידון שוב בהמשך הארכת מעצרה. המחבל אשרף נעאלווה - טרם נעצר והמצוד אחריו נמשך.

בפיגוע הקשה שהתרחש לפני כחודש, נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרוד-יחזקאל הי"ד. ארגון 'חוננו' מלווה את משפחותיהם כנפגעי עבירה בהליך המשפטי מול בית המשפט הצבאי.

רפי יחזקאל - לבנגרוד, אביה של קים הי"ד, מסר בתגובה להחלטה "לאור העובדות אנחנו דורשים את הריסת ביתו של המחבל עד היסוד ללא דיחוי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על החלטת בית המשפט, "הטרור האיסלמי גדל בחממת גידול הכוללת את החברה והמשפחה. אכן יש צורך בטיפול ביד קשה בסביבת המחבל ובבית גידולו. משפחת המחבל ידעה על כוונותיו ולא מנעה את הפיגוע ובכך הם שותפים לרצח הנורא".

"אנו מברכים על ההחלטה לעצור את האח והאם לזמן ממושך. אנו נמשיך ללוות את משפחות הנרצחים במהלך המשפט ולהגיע עימם לדיונים, על מנת לוודא שלא יהיה ויתורים לטרור", מסר.

מכתבי האישום שהוגשו נגדם עולה כי אמו של אשרף נעאלווה, ידעה שיש בידיו של המחבל נשק וכי הוא מתאמן בו. כמו כן, המחבל ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. 

בנוסף, לאחיו של המחבל אשרף נעאלווה, מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בגין כך שניסה לאחר הפיגוע להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. כתבי אישום אלו מצטרפים לכתבי אישום נוספים בפרשה נגד מעורבים אחרים שלא מנעו את הפיגוע.

פיגוע ירי יישוב ברקן מעצר עד תום ההליכים בית משפט צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד