ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
האדמו"ר הגיע באמצע • צפו

המיליארדר הלונדוני בחן את הגוראים בעל פה

למעלה ממאה בחורים גוראים התכנסו למבחן על ש"ס בעל פה לזכרה של אמו של הנגיד החסידי ר' אליש אנגלנדר מלונדון • צפו בתיעוד של המבחן שנערך בקול רעש גדול 

הנגיד ר' אליש אנגלנדר בוחן את הבחורים. צילום: משה גולדשטיין
הנגיד ר' אליש אנגלנדר בוחן את הבחורים. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין

איחוד מוסדות גור כינס מעל 100 בחורים מבני החסידות שסיימו את כל הש"ס או סדרים שלמים מהש"ס בידיעה מקיפה וברורה - בעל פה, לאחר שנבחנו בכתב ובעל פה במסגרות המבחנים של "האיחוד".

הבחורים הוזמנו ע"י האיחוד מ-16 הישיבות של גור ברחבי הארץ להיכל "ישיבת שפת אמת" בירושלים, וסביב שולחנות ריקים וללא ספרים, ללימוד "מזומנים" (שינון קבוצתי בעל פה - בשפת הישיבות).

על כל שולחן מופיע רק שם המסכת ושמות 4 בחורים שאינם מאותן הישיבות. הבחורים שלא מכירים את חבריהם לשולחן, מכירים זה את זה רק בהתחברותם לתורה אחת ומבחן דו-צדדי ראשון המתחיל ברגע זה.

אופי הלימוד הרועש - שהרי כולו על פה, ממלא את ההיכל בקול תורה אדיר. הבחורים נלהבים גם הם מעוצמת קול התורה, וכל זאת עם חברים שטרם הכירו משיחת חולין קלה, רק מלימוד התורה הקדושה, ואולי גם בלי להכיר את שמות החברים לשולחן.

האירוע התקיים ביום היארצייט לאמו של הנגיד החסידי המילארדר ר' אליש אנגלנדר מלונדון, הידוע כתומך בפעילות ידיעת הש"ס, לכבודו התחלקו הבחורים לפי מסכתות סביב שולחנות, וסיימו יחד את "כל הש"ס תוך שעתיים" לעילוי נשמתה, ור' אליש עצמו עבר משולחן לשולחן כאחד מהרמי"ם בישיבה, ובחן בעצמו בחורים רבים - ויצא מהתפעלות.

בסיום השעתיים הופיע האדמו"ר מגור באורח נדיר וישב בעת סיום הש"ס ע"י בחור בן 17 שנטל את המיקרופון לידיו כשליח הבחורים שסיימו את כל הש"ס או סדרים שלמים. לאחר קדיש ע"י ר' אליש, הרבי מזג לחיים ושלח לבחורים.

הנהלת האיחוד ניצלו את הדריכות והשקט והכריזו: "כולם להישאר על המקומות" ר' אליש נטל את המיקרופון לידיו והחל לבחון את הבחורים ברבים ואחריו כל מגידי השיעורים והרמי"ם.

חסידות גור אליש אנגלנדר מבחנים בעל פה לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד