י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בסופו של שבוע מטלטל

השרה איילת שקד מודה: "טעינו באולטימטום"

"בסיבוב הזה הפסדנו", כך אומרת שרת המשפטים בראיון שיתפרסם מחר ב'ידיעות אחרונות', אולם היא לא חוסכת את שבט ביקורתה מנתניהו על שהחליט להשאיר את תיק הביטחון בידו: "המדינה צריכה שר ביטחון במשרה מלאה" וגם, מכחישה את הדיווח ב'חדשות': "פייק ניוז"

השרה איילת שקד מודה: "טעינו באולטימטום"
יונתן זינדל, פלאש 90

בסופו של שבוע מטלטל מבחינה פוליטית, כאשר כמעט ובראשיתו יצאנו לבחירות מוקדמות, בעקבות האולטימטום שהציבה סיעת 'הבית היהודי' לקבל לידיה את תיק הביטחון שליברמן זנח, מעניקה שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, ראיון ל'ידיעות אחרונות', בו היא תוקפת את החלטתו של נתניהו להשאיר את התיק הנחשק אצלו וגם על החזר מהכוונה להתפטר. 

"המעשה של רה"מ להחזיק בתיק הביטחון הוא לא נכון", קובעת השרה הבכירה בממשלה ומסבירה, "המדינה צריכה שר ביטחון במשרה מלאה".

לדבריה, "בנט הוא המתאים לתפקיד הזה. ראש הממשלה לא יכול כשר לנהל את הפקידים".

לגבי כינוס מסיבת העיתונאים אומרת שקד, "זה לא נכון שקיבלנו כבר החלטה להתפטר והתחרטנו ברגע האחרון. רק שקלנו והחלטנו מיד למחול על כבודנו ולהמשיך". עם זאת היא מודה, "בסיבוב הזה הפסדנו".

בנוסף היא אומרת ומודה, "טעינו גם באולטימטום הפומבי שעשינו לראש הממשלה, אבל מההיסטוריה ראינו שלצערי זו הדרך היחידה להוציא ממנו דברים. רק כך אנחנו משיגים את המטרות שלנו. יש סיבובים פוליטיים שמפסידים בהם".

כמו כן, היא מכחישה את הדיווח של עמית סגל בחברת 'החדשות', כי מי שהניא אותם מלהתפטר, הוא הרב חיים דרוקמן ממנהיגי הציונות הדתית, לאחר שנתניהו שלח אליו באישון ליל את ראש המל"ל מאיר בן שבת, "כל הפרסומים על מעורבות ראש המל"ל בפתרון המשבר זה פייק ניוז", היא אומרת.

כזכור, הכל החל בשבוע שעבר ביום רביעי, כאשר שר הביטחון אביגדור ליברמן, הודיע על מסיבת עיתונאים בצהרי יום חמישי. במקרה שלו הרמזים היו עבים וברורים, כשהתייצב מול המצלמות ביום חמישי - הוא הודיע ברורות כי מפלגתו פורשת מן הקואליציה במקביל לפרישתו מן הממשלה.

'הבית היהודי' מיד ניצלה את המומנטום והציבה אולטימטום. "בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה", הצהירה יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי.

בינתיים, ראש הממשלה פתח בסבב פגישות עם ראשי מפלגות הקואליציה כדי למנוע את הבחירות המוקדמות. שניים מהם הפתיעו אותו והבהירו לו כי אין טעם להמשיך ולקרטע עם הרוב הדחוק וכדאי לצאת כעת לבחירות היו אלה יו"ר כולנו' שר האוצר משה כחלון ויו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי.

ביום ראשון התייצב ראש הממשלה מול המצלמות בשעת הפרים טיים - שידור המהדורות המרכזיות והודיע כי הוא משאיר את הביטחון אצלו והסביר ארוכות מדוע חשוב שהוא יחזיק בתיק ומנה את הרקורד הצבאי שלו.

מיד לאחר מכן הודיעו בנט ושקד על כינוס מסיבת עיתונאים למחרת בשעה 10:30 בכנסת. הפרשנים הפוליטיים רובם ככולם קבעו כי הם צפויים להודיע על התפטרותם מן הממשלה. השר אורי אריאל - גם הוא מן 'הבית היהודי', חיזק את ההערכותיהם בראיון לגל"צ ואמר, "שוחחתי עם בנט ושקד והבנתי מהם כי כוונתם להתפטר", אולם אז הגיעה מסיבת העיתונאים ובנט הפתיע באומרו כי הוא מסיר את כל דרישותיו והוא נשאר בממשלה. כמוהו עשתה שקד אחריו. 

מאז הפסידה הקואליציה בהצבעה אחת, לעומת אתמול שצלחה הקואליציה את כל ההצבעות לאורך כל היום. 

איילת שקד בנימין נתניהו ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד