י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת רון קובי

המקובל מטבריה חושש ממחלת הסוכרת

בחירתו של רון קובי לראשות העיר טבריה וחילולי השבת שהתגברו בעיר הביאו את המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה לצער גדול עד כדי כך שעלול חלילה, לדבריו, לחלות בסכרת

המקובל מטבריה חושש ממחלת הסוכרת
המקובל רבי דוב קוק צילום: דוד כהן, פלאש 90

בחירתו של רון קובי לראשות העיר טבריה וחילולי השבת שהתגברו בעיר הביאו את המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה לצער גדול עד כדי כך שעלול חלילה לחלות בסוכרת.

בתיעוד וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' נשמע רבי דב קוק מדבר בצער רב על המצב שנוצר בעיר הקודש.

הרב קוק מדבר בכאב, "רבותי, לגבי חילולי השבתות שמתרבים בטבריה בפרהסיה בשבועות האחרונים: כמובן שאני חולה מזה, ולפי הרפואה זה חשש שזה יעשה לי סוכרת. כידוע שאדם נעשה חולה מדבר מסוים וזה מצער אותו מאוד מאוד עד שאפילו בלילה הוא לא יכול לישון, זה עושה ח"ו את מחלה הסכרת".

"אני מתפלל לבורא עולם שאני לא יחלה. כי לפי התנאים, אני חרד ואני בצער קשה ובכל לילה לא יכול לישון בגלל חילולי השבת. לכן אני מתפלל שאני ינצל ולא תפגע בי חס ושלום המחלה הזו", אומר הרב מטבריה.

"אבל דבר אחד אני יכול לשמח את עצמי ואחרים" אומר הרב קוק: "ברור שדבר כזה לא יכול להישאר, הרי חילולי שבתות בפרהסיה לא ניתן לקיים. וברור שזה סימני משיח. כאשר החילול והצער מגיע לכזה שיא, עד כדי כך שאני מסוכן על סכרת, ואני מרגיש את זה, זה אוכל לי את הבריאות ממש. ממילא זה סימני משיח".

"ככל שהצער מתגבר ומתגבר יותר ויותר – זה סימני משיח. הרי י"ז בתמוז – עדיין לא מגיע משיח למרות הצער. ראש חודש אב – גם עדיין לא מגיע משיח. תשעה באב – זה שיא הצער ואז נולד משיח. וזה הברכה שלי עכשיו מפני שאני נמצא בשיא הצער על השבת. השבת זה הגאולה, אז ככל שאנחנו מצטערים יותר והצער מגיע לכדי פיצוץ עד שאי אפשר יותר – זה סימני משיח, תתכוננו! זה סמוך ונראה – מחמת הצער על השבת".

"תתכוננו ממש בימים אלה למשיח, חייבים להתכונן ממש בכל יום למשיח ולחשוב על זה כל יום. כי זה סימנים הכי ברורים שיש. אין לך קץ מגולה מזה. אמן כן יאמר ה'".

טבריה הרב קוק רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד