י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המתנגד שהסתופף אצל רבי מיילך

הרמזים בטלז סטון: אברהם הוליד את יצחק

השבוע במדור הפופולרי והנקרא ביותר בציבור החרדי: הפסוק בפרשה שניבא את הנעשה בטלז סטון, תפילתו של פריד במטוס, הארוחה של ברבר בבורו פארק, החנייה של שליזנגר בקריה, המזוודה של ארליך באילת, ה'מתנגד' שהסתופף אצל רבי מיילך ושאר פרפראות מהתרחשויות השבוע החולף • אל תפספסו

הרמזים בטלז סטון: אברהם הוליד את יצחק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה בקושי סיים את הסיבוב השני וכבר נאלץ להיערך בכל נפשו ומאודו לבחירות הסוערות של היישוב המנומנם טלז-סטון, היישוב שלייבל'ה מכיר רק מביקורים אצל יענק'ל קרויזר ופעם בכמה שנים, כשרעייתו של לייבל'ה מרת הינדל'ה שתחי' יולדת בשעה טובה איזה ממשיך נוסף, או מנופש של הרבי מבעלזא, בכל אופן לא משו מיוחד.

אך כעת, עקב פטירתו בטרם עת של ראש המועצה המנוח והאהוב ר' אברמ'ל רוזנטל ז"ל, עלה לייבל'ה אל הקריה הנאמנה ולאוזנו התגנב הווארט של ליצני טלז סטון, שכמה סמליות יש בפטירתו בערב שבת קודש פרשת 'תולדות', עם הפסוק הפותח את הפרשה "אלה תולדות אברהם (רוזנטל) הוליד את יצחק (רביץ)", שייבחר גם בבחירות הדמוקרטיות לראשות המועצה המקומית בעזרת השם. לייבל'ה מרגיש בטוח.

לייבל'ה לא זנח את משכן הכנסת שבגבעת רם, שם נראו השבוע כל המי ומי, שבאו לחזות בדמיונם את הפלת הקואליציה השברירית של ה - 61 ח"כים. תחילה ראה את מנחם לייזר המתוק, מביט על לוח הנוכחות וסוקר את כל באי הבית. לדברי מוזס, אפילו בויז'ניץ בחתונות, יש פחות נוכחות מאשר במשכן הנבחרים. 

ואותו מוזס, נראה נפגש עם הצעירים שבמגזר החרדי: עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג, הדובר של מקלב יהודה מנדלוביץ, ואיש יחסי הציבור חזקי שכטר, שבא לחגוג את הניצחון של אוחנה. מנחם לייזר סיפר לצעירים עד כמה העבודה היא קשה ומייגעת. 

בקומת הממשלה, ראה לייבל'ה את עקיבא וייס, שלאחר שסיקר את אי ההתפטרות של בנט ושקד, פנה להשיג את התמונות של לבייב ברוסיה. על הדרך, פגש את הרל"ש של אייכלר - חיים רבינוביץ וראיין אותו למהדורה. 

לאחר שאורן חזן הוחזר בדחיפות ממיאמי בכדי להציל את הקואליציה, קיבל הח"כ העליז פרגונים לרוב ואנשי הניו מדיה של לשכת רוה"מ יונתן אוריך וטופז לוק קיבלו אותו במאור פנים, באופן יוצא מגדר הרגיל. 

בחדרי העיתונאים, ראה לייבל'ה את עיתונאי "הדרך" שמעון ליברטי, נעזר ברדיו ישן, בכדי לשמוע את החדשות של 8:00 בערב, עקב כך שבמחשבו האישי הוא חסום מלשמוע תחנות רדיו שאינן נשמעות לרוחם של גדולי הדור, שניצחו לאורך כל הציר. 

ולייבל'ה חושף מפגש של שניים, שנפגשו בפתח מושב הזקנים של תמיר. תחילה הם הסתפקו האם לשבת בין הזקנים, לאחר מכן החליטו להיות בצד, הרחק מעין המצלמות, אלא שלייבל'ה עולה על הכל, וכך ראה את אברמי קרויזר ויהושע פולק, דנים על עתידה של ירושלים. 

תחילה, לייבל'ה צילם במכשיר הפון מבלי שהבחינו, אך אחר כך כבר גייס את הצלם גולדשטיין, שיבוא מהר ויביא תמונה איכותית כראוי. 

לייבל'ה לא ויתר השבוע על הטקסים של כינוסי המועצות בערים, והגיע לאודיטוריום משואות שברחוב ירושלים, בכדי לחגוג עם ראש הכולל הרב אברהם רובינשטיין את כניסתו לתפקיד החדש והמרומם, שכל כך חיכה וציפה לו. 

מחוץ לאולם כבר ראה לייבל'ה אחדות בין ש"ס ליחד: הסגן של ש"ס אלי דדון, נצפה בשיחה ערה עם עורך הדין ניר אריאל ממפלגתו של אלי ישי. לא ברור מה סגרו השניים, והאם אריאל ייכנס לקואליציה לקבל כמה תופינים בשביל השקט שישמר. לייבל'ה לכד אותם מדברים ביחד. 

ומאחורי הסורגים ראה לייבל'ה את יעקב אשר, חוגג את הישארותו בכנסת ומשוחח עם נציגי בעלזא, ראש הקהל הרב בריסק ודובר החסידות וינברגר, מה שנראה שבעלזא שמחים מתמיד, ימים ספורים לפני התביעה של דרעי נגד מעכל הלברשטאם. 

בהמשך, ראה לייבל'ה מתחת לסל, את הצמוד של גפני - פולק, יחד עם הצמוד של זייברט - צימט. השניים נראו משוחחים ומחויכים מתמיד. 

ובעיר בית שמש, ראה לייבל'ה פרידה מרגשת: "לשכת הדובר", להלן מתי רוזנצוויג הוותיק, נפרד מראש העיר, שנמצא בדירוג מתחת ללשכת הדובר. כמעט דמעות זלגו בחדר. אוזן לחשה ללייבל'ה, כי גם אם אבוטבול היה נבחר, רוזנצווייג היה עוזב את תפקידו, לאחר שמיצה עשר שנים בעירייה. 

ומה עושה אבוטבול לאחר פרישתו? מפרסם דרושים בסטורי האישי, שהפך ללוח מכירות מספר אחד בשוק. השבוע ראה לייבל'ה סטטוס המחפש כתב לעיתון "שעה טובה" המתחדש בשעה טובה, לייבל'ה בטוח כי בזכות אבוטבול הם ימצאו כותב. 

ואת ראש עיריית פתח תקווה הנבחר רמי גרינברג, ראה לייבל'ה מתחיל קדנציה עם עשיית חסד. הלה הגיע לנופשון לילדים מיוחדים של "רפואה וחיים". גרינברג, שאוהב את הציבור החרדי לאחר שזכה לתמיכת ש"ס האגדית, לאור פעילותו של איש השלום הספרדי הרב אייל משיח, הגיע לראות מקרוב את הפעילות של הילדים המיוחדים בפתח תקווה, הביע את התפעלותו הרבה ואף הבטיח לעזור. 

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, נסע למסע הקודש של שטפנשט כמידי שנה בשנה, לפקוד את כל מוקדי הישועות שמציע רב הקהילה הרב סלומון, החל מקבר החתן והלכה, ועד קיר המוות ובעל הידית.  למרות השלג, הוא קיבל שיחות טלפון מהארץ, מכל המפלגות שמעוניינות להכנס לקואליציה שבראשותו. פרוש לא ממהר.

וחבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל, שממרק חליפות ומצחצח כפתורים לקראת כניסתו לסגן בשכר (לאור ההעדפה להעניק לבצלאל, מאשר לחיים כהן בלי שכר). בצלאל לא נח לרגע, השבוע הוא השתתף בטקס סיום קורס תכנות טלפונים שיזם לנוער מתמודד בירושלים ועל כך שאפו. 

ובצל כל המינויים והתופינים שלאחר הבחירות, לייבל'ה שם לב לתופעה מעניינת: ישיבת "משיב הרוח" של הרב שעיה רוטנברג בבני ברק, מצמיחה מתוכה עסקנים. בזמן שיעקב אשר היה חי, שני מגידי שיעור היו מנהלי לשכה יעקב קוליץ וראובן קורלנסקי. עם כניסת אברהם רובינשטיין לתפקיד נמנים על בני הישיבה מנהל הלשכה גודי סילמן וחבר המועצה משה מורגנשטרן והעוזר בלשכת שפירא יעקב בן שלמה. לייבל'ה לא יודע מה לכתוב קודם למורגנשטרן הרב מגיד שיעור, עו"ד, או חבר המועצה.

וגודי סילמן משמש מגיד שיעור וגם השבוע כבר הספיק להגיע למסור שיעורים. גם לאחר לידת בנו, לייבל'ה לא קיבל תמונה, עקב העובדה שבישיבת משיב הרוח ישנה הקפדה מיוחדת שלא ייכנסו מכשירים לא כשרים, והצליח להשיג רק תמונה מישיבת המועצה החגיגית, כשהוא לוחש על אזנו של הבוס.

ואפרופו ראש הישיבה הרב שעיה רוטנברג, השבוע הוא הצחיק את כל חסידות ויז'ניץ בשבע ברכות לנכד הרבי. רוטנברג התחפש לחסיד ויז'ניץ, וחיקה להם את כל העולם ואשתו, מליצמן ועד פרוש.

חדשות מעולם העיתונות: ביום חמישי בצהריים, אורח הופיע בשערי העיר העליזה בית שמש, שם ממוקמים משרדי עיתון "הדרך" של ש"ס. לייבל'ה ראה מפגש מעניין בין מו"ל 'בקהילה' האגדי ר' לייבל פפר, לעורך 'הדרך' אברהם דויב גרינבוים. השניים הסכימו לעמוד לתמונה. 

ובמסע המפרך לציון ה'בת עין' בצפת, ראה לייבל'ה איש יקר שמחפש אנשים שיש להם נפטרים. בעודו מפלס דרכו בין האנשים לשמוע את התהילים של ר' מיילך, ראה את העיתונאי איצו פלדמן, שהצפין עם המבקשים בחבורתו של ר' מיילך ונשא תפילה חרישית ללא כובע, כדרכם של דורות של מתנגדים. את התוצאה קראנו ב'בקהילה' של סוף השבוע. ממש ללקק את האצבעות.  

ויקיר המדור לא חס על כבודו, ונצפה ללא בגדי שיראין, עם מזוודה בנמל התעופה באילת, כאחד האדם ממש, וזאת לאחר שריתק את כל העיתונאים בכינוס המשותף של יוסי בר מוחא ואליטוב. 

ומי שמנסה לפצח את הרכלנים החרדים הוא דווקא עיתונאי "הארץ" רועי צ'יקי ארד, שנפגש עם ישראל כהן מקול ברמה. רועי צ'יקי ארד, לא ידע שכל מפגש עם ישראל כהן הופך לרכילות מיידית. ארד קיבל את התיעודים שלו בכל הקבוצות, לאחר שאכל געפילטע פיש. 

ואלי שלזינגר, כתב הפלילים המוערך ב'בחדרי', שחנה את רכבו בחניית דובר צה"ל בקריה בתל אביב, באישור כמובן, קיבל הודעה מהדובר עצמו רונן מנליס שהגיב לו בטוויטר על החניה: "בכיף. רק שבצבא חונים עם הפנים לכיוון היציאה".

ובשמחת השבע ברכות המרכזית במוצאי שבת לבתו של הראש היוצא של בני ברק חנוך זייברט, תיעד לייבל'ה את היועץ הרפואי שימי גשייד מרחשי לב, בשיחה רפואית עם אפרים רוזנשטיין מלאומית. רק בריאות. 

וקצת חדשות מהעולם: בבורו פארק ראה לייבל'ה מפגש מעניין, של כמה שלוחים מהארץ שהגיעו לכפור: שאול לנדא דובר חסידות פיטסבורג, גואל וקנין ממוסדות הבבא סאלי, יושבים יחד עם הנגיד בן ברבר וטועמים ממעדני אמריקה המשובחים. 

ובחזור מארה"ב, ראה לייבל'ה את גדול הזמר החסידי אברמ'ל פריד, מגיע לישראל לביקור. פריד יצא בטיסת אל על שיצאה דווקא בזמן מנמל התעופה נוארק. מלבד תמונה מהשדה, גם בעת תפילת ערבית תיעד לייבל'ה את פריד מבין השיטין, מתפלל כדרכם של יהודים טובים, ללא רעש וצלצולים. 

ולפני פינת השמחות, לייבל'ה משגר תנחומים לאיש היקר באדם, עסקן בכל רמ"ח אבריו לצד היותו איש חסד גדול ר' דוקי גרינוולד, על פטירת רעייתו ע"ה. לייבל'ה שהגיע לנחם, ראה את עורך הדין דוד שמרון שסיפר על המנוחה ע"ה, שהייתה אישה מיוחדת. "היא הייתה עם שתי רגליים בעבודה ועם שתי רגליים בבית, לא רגל פה רגל שם", ספד שמרון. 

ולפינת המזל טובים

הצלם שלומי כהן חגג השבוע 22 חורפים לצאתו לאוויר העולם, הפעם החגיגות נערכו בשקט ובצנעה, במסגרת מצומצמת ומקורביו מבטיחים כי לקראת חודש אדר, במלאת שנה לסיום המסכת, הוא יחגוג גם יום הולדת וגם סיום מסכת, עליה הוא עמל בימים אלו ממש, בכדי לסיימה ישר והפוך שקלא וטריא ומפרשים. 

הרב הראשי לזיטומיר ומערב אוקראינה, הרב שלמה וילהלם, חיתן בחמישי את בנו בכפר חב"ד וחגג עם האורחים השליחים, מנהל כפר הנופש אור אבנר אברימי דייטש והשליח מהאדיטש שושו דייטש. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

בשעת בוקר באולמי בית ישראל, ביום שלישי השבוע, נהרו רבים לשמחת הברית לבנו שלן היועץ הרפואי חזקי ברוין יו''ר 'יד אברהם'. לייבל'ה ראה  את ‏ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, מברך את חזקי הלבוש בביגוד הירושלמי ממאה שערים. 

ברכת מזל טוב לדוד מרגלי יו"ר מרכז העולמי מאקאווא, לרגל שמחת נישואי בנו שתיערך ביום שני הקרוב באולמי ארמונות וולף בירושלים. העליה לתורה תתקיים בשבת הקרובה בבית המדרש מאקאווא ברח' רבינו תם בב"ב.

מזל טוב ליוסי רואש, נאמן ביתו של הגרי"ד גרוסמן, להולדת בנו.

ברכת מזל"ט ליצחק רביץ, ראש מועצת טלז סטון הזמני, ולרעייתו רבקה, הרלשי"ת של הנשיא ריבלין, לרגל אירוסי הבת, עם בחיר ישיבת פוניבז'.

מזל טוב לרב יוסי ערבליך, יו"ר ארגון 'למענכם', לרגל נישואי בנו מוישי עם בת הרב בן-ציון בורנשטיין ראש כולל נחלת משה בחיפה. שמחת הנישואין תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי קונקורד בבני ברק.

מזל טוב לחיים יוסטמן, ראש מטה סגן שר הבריאות ליצמן, לאירוסי הבת.

ברכת מזל טוב לדודי ברנשטיין, מנהל אתר 'אידישע טגליכע נייעס', לרגל שמחת נישואי בתו, שתיערך ביום שלישי הקרוב באולמי רויאל בב"ב.

ברכת מזל טוב להרב חיים הופמן מנכ"ל חב' 'דרך החיים', לרגל הולדת נכדו, אצל בנו אברימי. השלום זכר ושמחת הברית יתקיימו השבת ברמת שלמה.

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית, לחיים שזורי, חבר הנהלה במד"א רמת גן, ובנו של שמאי שזירי, לרגל הולדת הבת. הקידושא רבא תיערך בשבת בבוקר, בבית המדרש ויז'ניץ, ברח' רבי טרפון בב"ב.

לייבל'ה רכילות חרדית טלז סטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד