י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום האחדות

האדמו"ר: "יש מיעוט שלא קיבלו מרות" • צפו

אמש נאם האדמו"ר מנובומינסק בכנס של 'אגודת ישראל' בארה"ב, שם דיבר נגד אלו שהביאו את המחלוקת של 'חוק הגיוס' לארה"ב • "יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם של מרנן הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה הגר"ח קנייבסקי - וזהו שורש הבעיה שגורם לכל"

האדמו"ר: "יש מיעוט שלא קיבלו מרות" • צפו
האדמו"ר מנובמינסק במהלך דרשתו אמש צילום: Yeshiva world news

אמש (מוצאי שבת) נשא האדמו"ר מנובומינסק נאום בכנס של 'אגודת ישראל' בארה"ב, שם דיבר נגד אלו שהביאו את המחלוקת של 'חוק הגיוס' לארה"ב. האדמו"ר הבהיר כי הוא מדבר בשם עצמו, ולא בשם 'אגודת ישראל'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הדברים אמר האדמו"ר: "הוזכר כאן שיש חילוקי דעות בארץ בנושא חוק הגיוס וצריך לתת לכל אחד לנקוט כפי ראות עיניו ואין לנו לחייב שום אדם לסבור כדעה מסוימת".

האדמו"ר הוסיף: "דומה לי שאין זו הנקודה כאן. הנקודה היא שאין זה שאלה של חוק הגיוס, אלא יש כאן נידון על הנהגה. יש הנהגה שרוב מניין ובניין של כלל ישראל בארץ ישראל קיבלו עליהם את מרותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זיע"א בחייו".

"ועתה", המשיך האדמור", "זה נקוט בידי ממשיכיו מרנן הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה של דורנו הגר"ח קנייבסקי, אשר חיל ורעדה יאחז אותנו כשמזכירים את שמותיהם. מאידך, יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם, וזהו שורש הבעיה שגורם לכל".

לדברי האדמו"ר: "אמנם כמובן אין מנוס מזה שיהיו מצבים במחלוקת שאנשים יאמרו דברים או יעשו דברים שאינם כהוגן, דברים שהיה מן הנכון למונעם".

"איני יודע בדיוק אל מה מתכוון רבי מלכיאל (הרב מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד), ושוב איני מדבר בשם 'אגודת ישראל' אלא בשם עצמי ובשם הגר"ש קמינצקי שדיבר עמי לפני שעה אחת - אנו צריכים להיות אגודה אחת".

לסיום אמר האדמו"ר: "יש דרך של הנהגת הציבור. אסור לתת לחילוקי דעות אלו לבוא כאן לאמריקה. אני פשוט לא יכולים לתת לזה לקרות".

הסערה בעניין חוק הגיוס החלה בארה"ב בעקבות חלוקת עיתון 'להבין' נגד הגר"ח קנייבסקי ביום שישי, ונאום שנשא הרב מלכיאל קוטלר מלייקווד במהלך השבת בו דיבר על זכותם של הפלג להתנגד להחזיק בעמדה שונה בעניין חוק הגיוס

הדברים של האדמו"ר נאמרו על רקע חוק הגיוס שאמור לעבור בקרוב בכנסת, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' במפלגות החרדיות חוששים כי ראש הממשלה מנסה להעלות את השיח הציבורי סביב חוק הגיוס, במטרה לשנות את השיח שקיים אודות התפטרותו של ליברמן והבעיות הביטחוניות בהתנהלות הקבינט עליהם דובר בעת האחרונה, וללכת לבחירות על רקע חוק הגיוס, כאשר ברור שחלק מהסיעות החרדיות יפרשו באם חוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה נועד ביום רביעי האחרון עם סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש בלשכתו בכנסת, וביקש לשמוע מהם כיצד ינהגו באם החוק יעבור ללא כל שינוי, למרות דרישת מועצת גדולי התורה, כאשר הרוב הדרוש להעביר את החוק יגיע מתמיכת 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ב'דגל התורה' הבהירו לאנשי ראש הממשלה כי הם צפויים להתנגד לחוק, אך לא לפרוש מן הממשלה באם הוא יעבור, כאשר ברקע התחייבות של ראשי הקואליציה שבהזדמנות הפוליטית הראשונה יצורפו כלל השינויים שהגיעו לסיכום עם חבר הכנסת אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס, דבר שככל הנראה יקרה רק בהרכבת הקואליציה הבאה.

ישיבת נובמינסק אגודת ישראל ארהב הגריג אדלשטיין הגרח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד