י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום ההנהגה של חבר המועצת > צפו

ראש הישיבה: "רבי חיים תמיד עם הגמרא והפתקים, פלאי פלאים"

הנהגת הדור: במרכז הוועידה שעוררה סערה באמריקה החרדית, נשא דברים אורח הכבוד הגרב"מ אזרחי שהגיע במיוחד מישראל | 'בחדרי' מביא תיעוד מדבריו על מנהיגי הדור הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אדלשטיין | "אני תמיד נכנס אצל ר' חיים קנייבסקי, הוא תמיד עם הגמרא והפתקים" | צפו

הגרב"מ אזרחי. צילום: שוקי לרר
הגרב"מ אזרחי. צילום: שוקי לרר צילום: יעקב נחומי

סערת הוועידה בארה"ב: לאחר שבמהלך השעות האחרונות סערו הרוחות, בעקבות דברי ראשי הישיבות בוועידה השנתית של 'אגודת ישראל' שהתקיימה בניו יורק, שבה התייחסו הרבנים לפילוג הליטאי בישראל, 'בחדרי חרדים' מביא את דבריו של אורח הכבוד שהגיע מישראל - הגרב"מ אזרחי ר"י 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה, שהתמקד בהנהגתם של גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ולעוצמת הנהגתם בהיותם "מנהיגים ולא מונהגים". 'בחדרי חרדים' עם תיעוד הודיאו המלא.

בדבריו אמר הגרב"מ: "מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל חסר לנו מאד, הפיקחות שלו, הגדלות שלו, זה שהוא היה רואה את הנולד, זה הגדלות של כל גדולי ישראל, לראות את המצב השלם ממה שקורה, זה גדולי ישראל. הוא היה יחד עם הגערער רבה באמריקה ובעוד מדינות, הם הנהיגו יום יום, לא היה שתי דעות, הוא אף פעם לא אמר שמעו בקולי, הוא אף פעם לא אמר תעשו מה שאני אומר, אבל זה גדול בישראל".

חבר מועצת גדולי התורה הוסיף בדבריו: "ר' אהרן לייב למעלה, אבל הוא השאיר לנו את גדולי ישראל, וגדולי ישראל הם דעה אחת, גדולי ישראל, גדולי ישראל, גדולי ישראל, הם (פירער, נישט אונטער פירער) הם מנהיגים, ולא מונהגים".

הוא התייחס להנהגתו של שר התורה וסיפר לקהל הרב: "אני תמיד נכנס אצל ר' חיים קנייבסקי, הוא תמיד עם הגמרא והפתקים, פלאי פלאים, הוא אוחז בהכל, כל נושא הוא מלבן, כל נושא מדובר, שה' יעזור ששר התורה ור' גרשון, יהיו חזקים". 

כזכור וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' יו"ר 'אגודת ישראל' בארה"ב האדמו"ר מנובומינסק נאם בוועידה ותקף את אלו שהביאו את המחלוקת של 'חוק הגיוס' לארה"ב, לדבריו, "יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם של מרנן הגרי"ג אדלשטיין ושר התורה הגר"ח קנייבסקי - וזהו שורש הבעיה שגורם לכל". 

הגר"מ קוטלר ראש ישיבת לייקווד ששהה בשבת הציג עמדה שונה ודיבר על כך שמעולם לא ראינו שיש דעה אחת תמיד, "היו שתי דעות, אבל לעשות רדיפות לרדוף את מי שחושב אחרת בארץ ישראל זה לא מקובל", אמר.  

 

קונוונשן אגודת ישראל אגודת ישראל דאמריקה הרב ברוך מרדכי אזרחי חבר מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד