ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרשת 'טיסת השבת'

היוזמה החרדית: מחזירים את הכרטיסים

טיסת השבת של 'אל על' אינה שוככת. יוזמה שהועלתה לרשתות החברתיות תופסת תאוצה רבה, כאשר רבנים ועסקנים מתכוונים להחזיר הערב את כרטיסי הפלטינום של החברה, עמם הם טסים ולהחיל עליה חרם | בינתיים החברה מעבירה מסרים דרך התקשורת כי בכוונתה להתנצל

היוזמה החרדית: מחזירים את הכרטיסים
מטוס של חברת אל על צילום: unsplash

טיסת השבת: למעלה משבוע חלף מאז סערת טיסת השבת של חברת 'אל על', בה הואשמו הנוסעים החרדים בהתנהגות אלימה כלפי צוות הטיסה. בתחילת הפרשה החברה בתגובתה הרשמית הודיעה כי יוגשו תלונות למשטרה נגד הפורעים, אולם עד היום הדבר לא נעשה ומנכ"ל החברה גונן אוסישקין הודיע בתחילת שבוע שעבר כי יקים צוות בדיקה.

הבוקר אמר גורם בכיר בחברה ל'כאן חדשות' כי אל על צפויה להתנצל על האירוע, בתקווה שלא יוטל עליה חרם מצד הציבור החרדי. "הדיונים שמתקיימים כעת הם על הדרך והפורמט שבהם תובע ההתנצלות", הוא הוסיף. הקו של אל על לצפון אמריקה נחשב לאחד מהרווחיים האחרונים שנותרו לה, וכיום כמעט 25% מהנוסעים בו הם חרדים.

עוד לפני ההתנצלות, נרשמה מחאה גדולה ברשת כנגד החברה ובשעה 16:45 יגיעו קבוצה של מחזיקי כרטיסי טופ ופלטינום, ביניהם רבנים מוכרים הטסים בקביעות עם החברה לארה"ב, הם יגיעו למשרדי אל על בנתב"ג ויגזרו את הכרטיסים שבידיהם כאות מחאה.

בקבוצה שנפתחה לצורך כך נכתב: "פתחנו קבוצה אמש במוצ"ש עם מטרה להגיע ל-20 עד 30 נוסעים חברי מועדון יוקרה ואנו אוחזים הבוקר במעל 100 כולל אלו שאין להם ווטצאפ ולכן אנחנו ממשיכים במבצע גיוס חברים מחזיקי כרטיס פלטינום ונבוא לאל-על ככוח חזק ומאורגן ונדרוש בתוקף א. התחייבות לטיפול נאות ומכבד בנוסעים שומרי שבת וצניעות והתחייבות שמקרה כמו שקרה בטיסת השבת לא יחזור על עצמו. ב. התנצלות ולקיחת אחריות על מה שקרה והבהרה ברורה ללא גימגומים בכל אמצעי התקשורת שציבור שומרי השבת נהג כשורה ללא דופי והחברה כשלה במתן שירות בהתנהלות ובפרסומים מטעמה לאחר מכן. ג. אחרת יוחזרו הכרטיסים במופגן והקבוצה תצא למשא ומתן עם יונטייד וכו'".

כזכור, ביום שישי האחרון שיגר הגרש"ב סורוצקין מכתב רשמי למנכ"ל 'אל על' גונן אוסישקין, בו כתב כי במידה והחברה לא תתנצל בצורה ברורה ומפורשת על העוול שנעשה לציבור שומרי השבת בטיסה המדוברת, יפעל לכך שהחברה תוחרם על ידי ציבור זה, מה שישב נזק כלכלי לחברה.

 "אמנם לצﬠרי ולבושתי חלף שבוﬠ מהאירוﬠ שבו הוכפשו לﬠיני כל, ציבור שומרי תורה ומצוות שומרי השבת ﬠל דברים שלא היו בשום אופן, ויתרה מכך במקום שבח וגדולה לשומרי השבת שירדו מהטיסה ללא נודﬠ וקידשו שם שמים לﬠיני כל לרומם ﬠם מקדשי שביﬠי, ומלך ﬠולם ששבת בו מכל מלאכתו, ניצלתם אירוﬠ שבאשמתכם, וניסתם להסיט הﬠניין ולעורר ריב ומדון ולהפריד בין חלקי ﬠם ישראל ﬠם סגולה", כתב הגרש"ב סורוצקין במכתב שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים'.

הרב סורוצקין הוסיף וכתב, "באתי בזאת להודיﬠ כי לאחר כל המו"מ של הימים האחרונים, שבו המשיך ביתר שאת, הזלזול בשומרי השבת ושומרי המסורת, באם ﬠד יום א' בﬠרב לא תצא התנצלות והבהרה מפורשת ללא התחכמויות ﬠל הפגיﬠה הנ"ל וכן תיקון הדברים הנוגﬠים לציבור הנ"ל, נאלץ לצﬠרנו לפﬠול בתוך הציבור הקדוש להﬠדפת חברות תﬠופה אחרות שלכל הפחות לא מפלים בין איש לרﬠהו, לא מבזים את היקר והקדוש לﬠם ה', ומﬠריכים את ﬠקרונותיהם".

את המכתב שחשף לראשונה סגן עורך 'משפחה' העיתונאי אריה ארליך, חתם הגרש"ב, "בכל חותמי ברכה השמורה למקדשי שביﬠי", והוסיף שהוא אחד מנוסעי "טיסת מקדשי השבת, הכואב את ביזוי הקודש".

 

 

אל על טיסת אל על הרב שלום בער סורוצקין חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד