ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת פקיעת החוק

תפנית דרמטית בחוק הגיוס: הממשלה תבקש דחייה נוספת בבג"צ

בתום דיון שהתקיים היום (ראשון) בישיבת ראשי המפלגות הודיעו בלשכת ראש הממשלה, כי הממשלה תבקש הארכה נוספת של שלושה חודשים בבית המשפט העליון | בישיבה שהתקיימה היום, נעדרו ראש הסיעות דרעי וגפני, ומי שהבהיר את עמדת 'אגודת ישראל' היה סגן השר יעקב ליצמן

 תפנית דרמטית בחוק הגיוס: הממשלה תבקש דחייה נוספת בבג"צ
יונתן זינדל, פלאש 90

שוב חוק הגיוס עולה לסדר היום: לאחר שב'אגודת ישראל' הודיעו כי הם מתנגדים לחוק בנוסח הקיים וכי הם לא יתנו הסכמה לחוק הקיים, בתום דיון שהתקיים היום (ראשון) בישיבת ראשי המפלגות הודיעו בלשכת ראש הממשלה, כי הממשלה תבקש הארכה נוספת של שלושה חודשים.

השרה איילת שקד שהשתתפה בדיון, העריכה כי בג"ץ ייתן הארכה של חודש, כאשר הנימוק שיוגש בפני בג"ץ הוא ששר הביטחון הוחלף והתמנה שר חדש, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בישיבה שהתקיימה היום, נעדרו ראש הסיעות אריה דרעי ומשה גפני, ומי שהבהיר את עמדת 'אגודת ישראל' היה סגן השר יעקב ליצמן, שכאמור הודיע כי המפלגה החסידית מתנגדת לחוק ומבקשת שלא יעבור במצב הנוכחי.

כזכור, חוק הגיוס בוטל לפני למעלה משנה ובעקבותו ניסו במפלגות החרדיות להביא חוק גיוס חדש, שנתקל בהתנגדות של סיעת ישראל ביתנו והעומד בראשה שר הביטחון היוצא אביגדור ליברמן.

בתום המשבר, סוכם שתוקם ועדה מקצועית שתגבש חוק את הגיוס, אלא שגם היא הביאה התנגדות של מועצת גדולי התורה, שהורתה לפרוש מהקואליציה, באם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

בחודשים האחרונים, ביקשה הממשלה דחייה נוספת של שישה חודשים, שבסופו הודיעו בבג"ץ על דחייה נוספת של שלושה חודשים, שמועדו פוקע בעוד שבוע בדיוק, אז יחול גיוס חובה על כל בן 18.

כעת, יאלצו במפלגות החרדיות לעקוב אחר החלטת בג"ץ, כשברקע קיים חשש ממשי בסיעות החרדיות כי ראש הממשלה מנסה לשנות השיח מהתפטרותו של ליברמן וללכת לבחירות סביב חוק הגיוס.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בתגובה לבקשת הדחייה של נתניהו מבג"צ: "הסיבה היחידה שנתניהו הולך לבג״ץ שוב, היא כדי לשמור על הכסא שלו. אפשר להעביר השבוע את חוק הגיוס. כל מה שהוא צריך זה להבטיח בקולו שלא תהיה קומבינה על הכסף".

בתגובתו הפנה לפיד חיצי הסתה כלפי הציבור החרדי וטען: "נתניהו נכנע לחרדים שוב ושוב. יש עתיד תמשיך להלחם לשיוויון בנטל ולא תכנע לסחטנות החרדית".

חוק הגיוס חוק הגיוס המתוקן בג"ץ אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד