י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אופוזיציה נוקמת

הח"כ גרם להפלת החוק ויושעה למשך חודש

לאחר שהפסידה האופוזיציה בחוק החשוב לה, במחנה הציוני מצאו את האשם במיידי - חבר כנסת סורר מ'המחנה הציוני' שלא נכח בהצבעה וגרם להפלתו של החוק על חודו של קול אחד בלבד. הוא נענש מהשעייה למשך חודש | תגובתו: "במהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם"

הח"כ גרם להפלת החוק ויושעה למשך חודש
חבר הכנסת רוברט טיבייב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' חה"כ יואל חסון, הודיע אתמול (רביעי), כי הוא משעה את חבר הכנסת רוברט טיבייב, מפעילות פרלמנטרית, לאחר שסייע לקואליציה להפיל הצעת חוק שיזמו באופוזיציה.

לטענת חסון, "ח"כ רוברט טיבייב נכח היום בכנסת מחוץ למליאה כאשר הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להשוואת קצבאות הזיקנה לשכר המינימום עלתה להצבעה", ובעקבות היעדרותו, החוק נפל ברוב של קול אחד לטובת הקואליציה.

חסון ציין כי, "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה".

"מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב", ציינו בסיעת 'המחנה הציוני' והודיעו לטיבייב כי הוא מושעה מפעילות פרלמנטרית בחודש הקרוב.

על פי ההחלטה שקיבלו יו"ר המפלגה אבי גבאי ויו"ר הסיעה יואל חסון, טיבייב לא יוכל להשתתף בוועדות הכנסת, יילקחו ממנו מכסות חקיקה והצעות לסדר וכן דיונים מהירים. כאשר נמסר כי, "אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו".

כמו כן, בסיעת 'המחנה הציוני' הודיעו, כי עם שובו של חה"כ יחיאל בר מביקורו בסין ובעקבות כך שהתקזז ללא הסכמת הסיעה עם חה"כ יצחק ועקנין מש"ס, "גם עניינו של ח"כ חיליק בר ידון עם חזרתו לארץ".

ח"כ רוברט טיבייב הגיב לצעדים של יואל חסון נגדו ואמר, "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנ"צ נגררים אחרי הפירומן במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח"כ חיליק בר וכעת לי מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם".

נזכיר, חבר הכנסת טיבייב, נכנס לפני כחודשיים לכנסת, לאחר התפטרותו של חבר הכנסת זוהיר בהלול מהכנסת.

רוברט טיבייב יואל חסון השעיה מהכנסת אבי גבאי המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד