י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תם עידן

רכשתם דירה? דווחו מאיפה השגתם הכסף!

תם עידן: החל מינואר הקרוב יחול איסור על שימוש במזומן בעסקות נדל"ן ורוכשי דירות ייאלצו לדווח לרשות המסים על מקור הכסף - אחרת לא יבוצע רישום דירתם בטאבו • מדובר במהלך של רשות המסים שמצטרף להגבלה נוספת על רכישה במזומן בסכום העולה על 11 אלש"ח

רכשתם דירה? דווחו מאיפה השגתם הכסף!
pexels

החל מחודש ינואר הקרוב, רוכשי דירות יחויבו לדווח לרשות המסים על מקור הכסף ששימש לרכישת הדירה - כך דווח היום ב'ידיעות אחרונות'.

ללא הדיווח, רשות המסים לא תעניק אפשרות לבצע רישום של הדירה בטאבו.

את הדיווח יהיה ניתן להגיש עד חצי שנה מקבלת הדירה, וזאת מאחר שחלק מהרוכשים לא יודעים בשלב החתימה על החוזה כיצד יגבשו את הסכום לרכישת הדירה.

הרפורמה האמורה רואה אור באמצעות חקיקת החוק להגבלת השימוש במזומן.

כדי להנגיש את הדיווח לרשות המיסים הוכן ממשק ייעודי בו יוכל גם הרוכש בעצמו לדווח מהיכן השיג את המימון לרכישת הדירה, וזאת, כאמור, עד חצי שנה מיום קבלת הנכס.

שי אהרונוביץ', סמנכ"ל בכיר במיסוי מקרקעין ברשות המסים, אמר בתחילת השבוע כי "משמעות החוק היא שאין יותר מזומן בעסקות נדל"ן, גם אם מדובר בתשלום זיכרון דברים או מקדמה על חתימת חוזה בסך 5,000 שקל. אנחנו מתכוונים לאכוף את זה להטיל קנסות על מי שיעבור על החוק".

אהרונוביץ' הוסיף: "בעסקת נדל"ן הרוכש יחויב לדווח לרשות המסים באילו מקורות כספיים הוא רכש את הדירה. ברור לנו שבחלק גדול מהמקרים בזמן החתימה על עסקת המכר רוכשי הדירות אינם יודעים מהיכן הם ישלמו את הדירה עד השקל האחרון. לכן, אנחנו מקימים מערכת דיווח אינטרנטית ורוכשי הדירה יחויבו לדווח בתוך חצי שנה על מקורות המימון שלהם. אם הם לא ידווחו, אנחנו נטיל קנסות".

לדבריו החוק יחול גם על עסקאות שיפוצים: "אם אדם מדווח על הוצאות שהוצאו למשל על שיפוץ דירה, ואין לו קבלה, הוא חייב להביא אסמכתא מהיכן הוא הוציא את הכסף, ואם אין לו אסמכתא כזאת זה אומר שהוא שילם במזומן - זו עבירה על החוק לא רק לגבי אותו שיפוצניק שקיבל את הכסף, אלא גם לגביו, כלומר לגבי הלקוח".

כמו כן, החל מחודש ינואר, לא ניתן יהיה לשלם במזומן בכל עסקה או מתן שירות שעולה יותר מ-11 אלף שקל.

במידה וביצעתם רכישה בסכום העולה על 11 אלף שקל, לא תוכלו לשלם במזומן אלא רק בצ'קים, בהעברה בנקאית או דיגיטלית או בכרטיסי אשראי.

נדל"ן עסקאות נדל"ן רכישת דירה מסים טאבו מזומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד