י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"איך לא מפחדים?"

המשגיח: מבזים תלמידי חכמים באופן מגעיל

משגיח ישיבת 'ארחות תורה' הגר"ח מישקובסקי, השווה את מבזי תלמידי החכמים לממשיכי המשכילים מגרמניה וזעק נגדם בשיעורו השבועי בישיבה: "זה מפחיד לשמוע שיש בכלל כאלו אנשים, פחד, פחד, פחד מוות"

המשגיח הגר"ח מישקובסקי. צילום: קובי הר צבי
המשגיח הגר"ח מישקובסקי. צילום: קובי הר צבי צילום: קובי הר צבי

"יש היום מבזי תלמידי חכמים והם ממשיכי המשכילים מגרמניה", כך הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי משגיח ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק.

בשיעורו השבועי בפני תלמידי הישיבה, הוא עמד על נושא חיזוק כבוד התורה בדורנו ואמר, "יש היום מבזים תלמידי חכמים באופן מגעיל, בראשם ממש את ענקי הרוח גדולי ישראל, שכל בית ישראל נשען עליהם, ועל זה כבר הזהיר מרן ראש ישיבת פוניבז' שליט"א (הגרי"ג אדלשטיין א.פ.) על מה שכתוב שאני מינות דמשכא, זה מההשכלה, המשך של המשכילים מגרמניה, לא נדבר האיסור החמור שכתוב על זה בחז"ל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו, רק איך לא יראתם לדבר בעבדי במשה, הפחד! לדבר על גדולים??", זעק.

הוא המשיך והגביה את קולו בדברי הגמרא בכמה מקומות בש"ס, "את ה' אלוקיך תירא, שמעון העמסוני פירש, את הקדוש ברוך הוא פה אין למי לדמות, עד שבא רבי עקיבא ודרש לרבות תלמידי חכמים, הם היחידים שצריכים לפחד ליד הקב"ה, בבת עינו של הקב"ה, איך לא מפחדים? ואיך לא יראתם לדבר בעבדי במשה, זה מפחיד לשמוע שיש בכלל כאלו אנשים, פחד, פחד, פחד מוות".

דבריו של המשגיח באו, ככל הנראה בעקבות מערכת הבחירות הסוערת שחווינו, שהסתיימה לה לפני כשבועיים ושכללה הרבה לשון הרע ורכילות וגם ביזוי תלמידי חכמים בקווי הנייעס.

האזינו להקלטה

 

הגר''ח מישקובסקי תלמידי חכמים ארחות תורה המשגיח כבוד התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד