י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אילצו משאיות לרדת מהכביש"

בער"ש: הוארך מעצר נהגי שיירת הרב ברלנד

בית משפט השלום בירושלים האריך ביום שישי את מעצרם של ארבעה מתלמידי הרב ברלנד, שעל פי החשד נהגו במהירות גבוהה מהמותר בכביש 90, עקפו בקו הפרדה רצוף ואילצו כלי רכב בהם משאיות לרדת לשולי הכביש

בער"ש: הוארך מעצר נהגי שיירת הרב ברלנד
אזיקים צילום: pixabay

בית משפט השלום בירושלים האריך ביום שישי את מעצרם של ארבעה מתלמידי הרב ברלנד, שעל פי החשד נהגו במהירות גבוהה מהמותר בכביש 90, עקפו בקו הפרדה רצוף ואילצו כלי רכב בהם משאיות לרדת לשולי הכביש.

האירוע אירע ביום חמישי, סמוך לשעה 15:00 על כביש 90 לכיוון ירושלים. על פי המשטרה: "נסעה שיירה של כלי רכב אשר נהגו בפראות, סיכנו משתמשי דרך אחרים, נעצרו בצומת הערבה על ידי המשטרה", וביקשו להאריך את מעצר ארבעת הנהגים ב-5 ימים "מכיוון שישנה מסוכנות גבוהה מאוד של הנהגים".

על פי החשד, כך המשטרה, מדובר בנהיגה מאוד מהירה, "עקיפות מסוכנות בדרך לא פנויה ועקיפות על קו לבן אשר סיכנו את משתמשי הדרך האחרים בצורה פרועה. שוב ושוב ופעם אחרי פעם במשך שעתיים עקיפות שלא נגמרות על כביש הערבה" מאילת לירושלים.

"התחושה היא של מעצר ראווה הא ותו לא" אמר עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של אחד הנהגים. בן גביר תהה למה השוטרים לא עצרו את הנהגים מיד כאשר זיהו את ביצוע העבירה, רק לאחר זמן רב שהיו תחת מעקב של השוטרים.

השופט איתן כהן אמר כי מדובר על שישה אירועים שונים שבמהלכם נסעו החשודים בתוך שיירת הרב ברלנד כשהשיירה נוסעת בדבוקה אחת וכלי הרכב עוברים עבירות שונות שבהן עבירות חמורות. "כלי הרכב נצפו כשהם נוהגים במהירות שאינה תואמת לתנאי הדרך, כשהם עוקפים על קו הפרדה לבן במהירות גבוהה עד כדי כך שכלי רכב אחרים נאלצו לרדת לשול הדרך. כלי הרכב עקפו מימין ומשמאל. בשני מקרים נאלצו משאיות לרדת לשול הדרך כשבכל משך נסיעתם הם נעקבים על ידי כוחות משטרה גלויים וסמויים" תיאר את החשדות.

הוא הסביר את המסוכנות לדבריו "טבועה במעשים. מדובר במסכת המובילה למסקנה שהמשיבים גרמו סיכון של ממש לעוברי דרך והדברים אמורים בפרט כשעסקינן בכביש 90, כביש מסוכן שגבה קרבנות רבים לרבות בתקופה האחרונה".

אחד החשודים, הואשם בעבר בנהיגה ללא רשיון; נהג אחר הורשע בעבירות פליליות שבגינן נדון למאסר בעבודות שירות. כמו כן הורשע גם באלימות וריצה מאסר. גם בתחום התעבורה צבר שמונה הרשעות קודמות בשלל עבירות; חשוד שלישי צבר לחובתו שש הרשעות בתחום התעבורה ותלויים ועומדים נגדו תיקים פתוחים בתחום התעבורה; חשוד רביעי צבר לחובתו שלוש הרשעות קודמות בתחום התעבורה.

השופט קיבל חלק מדבריהם של עורכי הדין, עם זאת החליט להאריך את מעצרם של ארבעת החשודים עד ליום שני, מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

הרב אליעזר ברלנד משטרה עקיפה קו הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד