י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המבצע לחיסול מנהרות הטרור

נתניהו על רקע תיעוד מתוך מנהרה: "עדיין רב הנסתר מהגלוי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג תיעוד מהבוקר מתוך מנהרת הטרור בצפון ובה מחבלים: "הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לכיבוש הגליל". מוסיף: "יש לנו טכנולוגיה שאין לה אח ורע בעולם. עדיין רב הנסתר על הגלוי". צפו בתיעוד של המחבלים בתוך המנהרה

  • כ"ו כסלו התשע"ט
נתניהו על רקע תיעוד מתוך מנהרה: "עדיין רב הנסתר מהגלוי"

על רקע מבצע "מגן צפוני" לחשיפת ונטרול המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה משטח לבנון לשטח ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) כי "מי שיתקוף את ישראל ישלם מחיר כבד".

נתניהו האשים את חיזבאללה בהפרת הריבונות של ישראל ובהחלטה 1701 של האו"ם וציין כי הוא שוחח עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בנושא. בנאומו אמר נתניהו כי המנהרה שהושמדה "לא תשיג את מטרתה - וכך גם יהיה עם שאר מנהרות הטרור".

נתניהו הציג צילומים מהמנהרה ואמר: "מה שראיתם עכשיו הוא תיעוד מהבוקר, רואים את אנשי חיזבאללה בתוך מנהרת טרור הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לשטחנו וגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף עוצמה ותעוזה שלא ידענו".

עוד הוסיף כי, "הפעולה היא חלק מרשת הטרור האזורית והתוקפנית בהכוונת איראן. הפעולות שלנו נגד איראן הביאו לירידה של עשרות אחוזים של חיילים איראנים בסוריה. בהנחייתי ובאישור הקבינט צה"ל יצא היום לסיכול המנהרות "מגן צפוני" והיא תימשך עד סיום מטרותיה זאת לא פעולה נקודתית, אלא מתמשכת, גייסנו את מרב היכולות הטכנולוגיות המודיעיניות ושל ישראל. היכולות האלה אין להן אח ורע בעולם, תאמינו לי. עברנו מדינה מדינה ולא מצאנו כאלה, אז פיתחנו אותן בעצמנו. במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק ומאמצי על במנהרות, אבל בשיטתיות וקור רוח אנחנו מפרקים את הנשק הזה".

ראש הממשלה ציין כי, "לפני כמה שבועות קיבלנו את ההחלטה לפעול בהתאם לצרכים המבצעיים וההנחיה יצאה הבוקר. אני בא מכינוס הקבינט, חבריו היו שותפים מלאים להחלטה. מעודכנים כל הזמן, אני מבקש להביע לך הערכה הרמטכ"ל וכן לשר הביטחון הקודם ליברמן".

לסיום אמר כי, "זה חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו, הפעולות שלנו והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת בטחון ישראל בכל הגזרות. הכל נלקח בחשבון והכל נעשה בשיקול דעת מירבי. עדיין רב הנסתר על הגלוי".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון בבסיס הקריה שבתל אביב בהמשך להתייעצויות ביטחוניות שקיים נתניהו בהשתתפות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי צה"ל ומערכת הביטחון. ראש הממשלה והרמטכ"ל ימסרו הצהרה לתקשורת.

צפון חיזבאללה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד