ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימות סוער במליאה • צפו

פרוש הטיח בלפיד: בחיים לא תגיע לכתר

לאחר שיש עתיד העלו את חוק לימודי ליב"ה חובה להצבעה - מאיר פרוש יצא במתקפה חריפה כנגד יאיר לפיד: "אנחנו לא צריכים את הטובות שלך. אף אחד לא מבקש שתדאג לפרנס את הילדים שלנו" • לפיד השיב: "הליכוד עסוקים בלהכנע לחרדים" • צפו בעימות הסוער בין השניים

פרוש הטיח בלפיד: בחיים לא תגיע לכתר
ח"כ פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ללבזמן שהקואליציה עדין מדשדשת כשהיא עם רוב מצומצם של 61 חברי כנסת בלבד, בסיעת 'יש עתיד' מנצלים את המצב הפוליטי ומנסים להעלות את חוק לימודי ליבה חובה שפוגע בציבור החרדי - להצבעה נוספת. אלא, שמי שהשיב להצעה הוא סגן השר מאיר פרוש, שהטיח בחבר הכנסת לפיד האשמות קשות.

פרוש אמר בפתח נאומו: "אני לא האמנתי כאשר שמעתי את המילים הראשונות של הנאום שלך כאן מעל הדוכן. למה לא האמנתי? כי אתה טוען לכתר. אתה חושב שאתה הולך להיות ראש ממשלה. אתה מספר לציבור שאתה ראוי לכך. אתה פעם שנייה נכשלת היום בהפרזה של מספרים, שזה לא מתאים לך. בפרט שכאשר עשית את זה בפעם הקודמת התנצלת על מה שאמרת".

פרוש הוסיף והטיח האשמות קשות בלפיד: "אף אחד לא מבקש שאתה בתפקידך תדאג לפרנס את הילדים שלנו. אף אחד לא מבקש ממך את זה. גם לא יעבור בשום מקום. אנחנו לא חושבים לרגע שבאיזשהו מקום או סיטואציה אתה תפרנס את הילדים שלנו. אנחנו יודעים שזה לא יקרה".

לדבריו: "גם מה שהיה לציבור שלנו בקדנציה הקצרצרה שלך - איך היה אומר חבר הכנסת הרצוג, היה לך משמרת קצרצרה, 18 חודש, באותם 18 חודש לקחת את תקציב הישיבות, שהוא היה בשעתו 940 מיליון שקל, הפחתת אותו במחצית".

"אתה דואג לפרנס אותנו?" הוסיף פרוש, "אכפת לך מה קורה עם הציבור שלנו? יש ציבור שמאמין  ב"והגית בו יומם ולילה", והוא יושב ולומד, וזה מאז עשרות שנים, ואני לא רוצה לומר מאות שנים או 70 שנה, אבל עשרות שנים שמדינת ישראל תומכת בלומדי תורה וזו האמונה שלהם".

"מה עשית אתה בראשית התפקיד שלך, במשמרת הקצרצרה שלך, 18 חודש? מה עשית? קיצצת את הכסף של הישיבות ועשית עוד כל מיני דברים כי לא דאגת, לא אכפת לך מהציבור שלנו. אל תספר לציבור שיחשוב לרגע שאכפת לך מהציבור שלנו, מהילדים שלנו. אתה דואג לילדים שלך שהם יפרנסו אותנו".

"בוא נסכם", המשיך הח"כ החרדי לתקוף, "תמשיך לחיות איך שאתה חי. אל תפרנס אותנו אף פעם. לא צריכים את הטובות שלך. מה שהאנגלים הבינו, אתה מנסה שוב ושוב לפגוע בציבור שלנו. וזה אדם שטוען לכתר. הרי בחיים שלך לא תגיע לדבר הזה כאשר אתה מתנהג כך. אתה יכול לספר לאחרים. אתה לא תגיע. אל תפחד".

פרוש התייחס גם לטענת חברי יש עתיד כי לימודי הליבה הם כביכול לטובת החרדים ואמר: "אני למדתי במוסד פטור. אבי, זיכרונו לברכה, למד במוסד פטור. סבי, זיכרונו לברכה, למד במוסד פטור. בניי, נכדיי לומדים במוסדות פטור. אתה לא תוכל לשנות את הגישה שלנו, את האמונה שלנו. בשביל מה אתה בא לפה, מספר סיפורים לציבור: לוקחים לכם כסף. אף אחד לא לוקח לכם".

"כל היום זה עם הסיפורים שאנחנו לוקחים לכםאתה בא כאילו ודואג לנו. הרי זה כל כך מופרך. זה הרי כל כך גורם לצחוק כדי לחשוב שיאיר לפיד דואג לציבור החרדי. בכל פעולה שאתה או השר פירון – אני מדבר על שני השרים האלה – יכולתם לפגוע בציבור החרדי, אמרתי את זה קודם, עשיתם צעד אחר צעד כדי לפגוע בציבור שלנו. אז למה אתה בא לספר שאתה דואג?".

לדברי פרוש: "חשוב לך איך הציבור שלך ייראה? מה יהיה לו? אני רק יודע לומר דבר אחד, אתה פה נמצא היום בהרכב מלא. יש עתיד נמצאים פה, 11 חברים. אני לא ראיתי אף פעם את יש עתיד להשתלב בדיונים כאשר מדברים על אלימות בבתי ספר. או חלילה יש הסתה בבתי ספר מסוימים נגד המדינה".

בתום דבריו של פרוש עלה יו"ר 'יש עתיד', חה"כ יאיר לפיד, להשיב לטענותיו ואמר: "אז קודם כול, אם אתה רוצה נתונים, בחינוך החרדי לומדים היום 440,000 תלמידים. בערך 145,000 מהם לומדים באל המעיין, לומדים ליבה מלאה, מקבלים מאה אחוז תקצוב. לא פחות יהודים ממך, לא פחות חרדים ממך ולא פחות מאמינים ממך. רק מקבלים ארגז כלים לפרנס את עצמם. אתה אמרת שאנחנו פוגעים בציבור החרדי? אף אחד בעולם לא פגע בציבור החרדי כמו העסקנים שיושבים פה ולא נותנים לו ללמוד מתמטיקה ואנגלית ולפרנס את עצמו".

 "מישהו ניסה לפגוע באורח חייכם? אני נכנס לבית הכנסת שלך? אני אומר לך שאתה לא יכול לגדל את ילדיך כמו שאתה רוצה? מתמטיקה ואנגלית, למען השם. ארגז כלים מקצועי. ואם אתה לא רוצה ללמד מתמטיקה ואנגלית ואתה רוצה לעמוד פה ולהצהיר על חירותך, אל תיקח כסף. אי אפשר גם להודיע שאתה חופשי ממרותה של המדינה וגם לקחת ממנה כסף. אתה לא רוצה שהם ילמדו? אל תיקח ממנה כסף במוסדות שלכם. אבל זה לא קורה, נכון, השר פרוש? ביום של הצ'ק אתם מגיעים", הוסיף.

 חברי הוקאליציה לא נותרו חייבים לשמוע את דברי ההסתה של לפיד. חה"כ מיקי זוהר הטיח אף הוא בלפיד ואמר: "פוליטיקה עם שנאת חרדים -ככה אתה רוצה להיבחר?".

מנגד טען לפיד: "אני עומד פה כי אני מגן על הצעירים החרדים מפני העסקנים האלה". לדבריו: "דווקא במובן מסוים, המריבה עם ספסלי הליכוד היא הגיונית. סגן השר פרוש, אני אמרתי את זה לא פעם, אתם מגנים על דבר שאתם מאמינים בו. אני חושב שאתם טועים, אבל אני יכול לכבד את זה שלאדם יש אידאולוגיה, הוא מגן עליה והוא מקדיש את חייו אליה. זה הרבה יותר טוב מאשר ראש הממשלה, למשל, שאין לו שום אידאולוגיה. הוא נגד מתמטיקה ואנגלית? מיקי זוהר נגד מתמטיקה ואנגלית?" תהה.

לבסוף, הצעת החוק הוסרה ברוב משמעותי וירדה מסדר היום של הכנסת.

מאיר פרוש יאיר לפיד לימודי ליבה כנסת ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד