י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוף הסאגה

בשל הגילויים החדשים: צ'יקו אדרי פורש מהמירוץ למפכ"לות

בעקבות גילויים על פגישה מוקדמת עם בוחנת הפוליגרף חווה יודפת שבחנה אותו לפי דרישת ועדת גולדברג: ניצב בדימוס משה אדרי הודיע הערב לשר לביטחון הפנים כי קיבל החלטה להסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ״ל. אדרי: "אני עובר מסע השמצות על לא עוול בכפי"

 בשל הגילויים החדשים: צ'יקו אדרי פורש מהמירוץ למפכ"לות
משה צ'יקו אדרי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי הודיע הערב לשר לביטחון הפנים כי קיבל החלטה להסיר את מועמדתו לתפקיד המפכ״ל.

״לצערי", אמר, "ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי.

אדרי אמר כי, "אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי היה בכך שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב כמפקח הכללי של משטרת ישראל. כבר עם הכרזת מועמדתי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל את מועמדתי בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדתי וכך כתבו בחוות דעתם: ״יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר״.

"בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך", הוסיף, "מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי".

כזכור, אדרי, שנבחר לתפקיד על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, נתקל בהתנגדות מצד ועדת גולדברג למינוי בכירים שהמליצו לא למנותו. הערב התפרסם כי אדרי הסתיר מהוועדה פגישה מוקדמת שקיים עם בוחנת הפוליגרף חווה יודפת - זאת שלבסוף ערכה לו את הבדיקה הגורלית שאמורה הייתה לאשר את מינויו.

לפי הדיווח אדרי הגיע לפני שבועיים, ב-20 בנובמבר, לפגישה לילית בביתה של יודפת, מומחית פוליגרף ממכון "אוראן" בתל אביב, שעבדה בעבר עם המשטרה.

בפגישה הכינה אותו יודפת לבדיקת הפוליגרף, אם יידרש לה. בתוך ימים מעטים נקבע שיודפת תוסמך לבצע את הבדיקה.

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה: "אחרי שהרבה רפש הוטל בועדת גולדברג ובעיקר בעומד בראשה, מתברר שהועדה עשתה שירות חשוב, אמיץ ונאמן לאזרחי המדינה. השרים שהכפישו את כבוד השופט גולדברג וביקשו להפוך את הועדה לחותמת גומי חסרת חוט שדרה צריכים כעת להתנצל בפניו, להוריד פרופיל, ולאפשר לועדה להמשיך לעשות את עבודתה נאמנה".

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון הגיב: ״השר ארדן, תתפטר!״ למשטרת ישראל ואזרחי ישראל מגיע שר שמצליח לבצע משימה מתחילתה עד סופה.

"ארדן, לא תוכל לשלוף עוד שפנים מהכובע - עוד לא הספקנו לשכוח את השקר באירוע באום אל חיראן, את גל ההצתות שהתרחש רק בדמיונך וגם את רצח הנשים שעדיין לא נמצא לו מענה. משר ביטחון פנים שלא מצליח פעמיים (ברצף!) למנות מפכ"ל ראוי, מצופה לעשות דבר אחד: להתפטר לאלתר״.

מטעם השר לבטחון הפנים נמסר: "השר לבטחון הפנים ארדן מביע צער על הסרת מועמדותו של ניצב (בדימוס) משה אדרי לתפקיד המפכ"ל. ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי. השר ארדן מדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר ומועמדותו של ניצב אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ואושרה למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה, בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו.

"מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות. נבקש להזכיר כי השר ארדן ביקש מוועדת גולדברג לבחון תחילה את שלושת המועמדים בהתאם לקריטריונים שלה, אך הוועדה סרבה".

ציקו אדרי משטרה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד