י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הממשלה אשמה"

כשמפקד האו"ם נקלע למנהרת חיזבאללה

מפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול, ערך סיור בגבול הצפון, ובמהלכו נכנס למנהרת חיזבאללה שנחשפה על ידי צה"ל

כשמפקד האו"ם נקלע למנהרת חיזבאללה
מפקד יוניפי"ל סייר בפתח מנהרת הטרור של חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701. "האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון", אמר.

מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתוואי הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.

בצה"ל מדגישים שוב כי המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל. "צה"ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי"ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701".

מבצע מגן צפוני חיזבאללה מנהרות חיזבאללה חיזבאללה חודר לישראל או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד