י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאף אחד אין חסינות

כך התפרקו חייו של אב לחמישה ילדים

אין אף צדיק הכי גדול שיהיה בעולם שיכול לומר - אני חסין, אני חזק מפני היצר הרע. אכניס את עצמי למקום של מלחמה ואני לא יכול להיפגע. זו ממש אחיזת עיניים, נכון שיש אנשים שמסוגלים להחזיק מעמד, אבל הנפילה הגדולה יכולה לקרות בשניות

כך התפרקו חייו של אב לחמישה ילדים
מרים אלסטר, פלאש 90

נתקלתי בחודש האחרון בשני מקרים כל כך קשים, שהייתי מוכרח לכתוב את הדברים הבאים.

אקדים במספר מילים.

בעבר כתבתי כתבה על חשיבות האינטרנט המסונן, הבאתי שם סיפור על בחור שנפל רק בגלל סיבה אחת, להוריו היה אינטרנט לא מסונן. אני יכול להגיד בבירור שמתוך המון בני נוער מתמודד שדיברתי אתם, וכן אנשים שכבתה להם האמונה בדרך החיים היהודית, שלא מעניין אותם יותר ללמוד, אין להם חשק להתפלל וכו' - אחת הסיבות המרכזיות היא שהם נחשפו לתכנים שלא מתאימים ליהודי שומר תורה ומצוות.

זה ברור לי ב-100 אחוז, שנער צעיר שצופה בתכנים ובדעות ורואה תכניות שנוגדות את הדרך היהודית, לא יהיה לו שום רצון להיות בישיבה, ללמוד ולקיים תורה ומצוות. גדולי ישראל הורו להימנע מהאינטרנט, אך התירו למי שצריך לצורכי עבודה ויש לכך מספר חברות סינון שונות. וכל אחד יעשה את מה שהוא חושב שמתאים לו.

אך ישנם אנשים שלא יודע על בסיס מה הם מתירים לעצמם שיהיה להם אינטרנט בלי סינון, מילא הם לוקחים אחריות לעצמם והם מאמינים שהם חזקים ויודעים לשמור את עצמם. יכול להיות, על אף שהתורה אומרת אין אפוטרופוס לעריות, וזה לא רק התכנים הבעייתיים, זה כל הדעות וההווי שהם רואים, שזה משנה להם את הדעת מהאמונה הטהורה.
אך בעיקר כואב לי על הילדים ובני הנוער שלהם, שיהיה ברור, נער או ילד שנחשף לתכנים לא טובים אל תצפו ממנו לכלום, ממש לכלום.

פגשתי אנשים שאמרו לי אני לא צריך אינטרנט מסונן אני מספיק חזק ויש לי גבולות ואני יכול לשלוט בעצמי ולהגיד לעצמי עכשיו סטופ, עד כאן. אבל לא תמיד זה עזר ההסברים שלי שהתורה אומרת שאין אפוטרופוס לעריות, אין אף צדיק הכי גדול שיהיה בעולם שיכול לומר - אני חסין, אני חזק מפני היצר הרע. אכניס את עצמי למקום של מלחמה ואני לא יכול להיפגע. זו ממש אחיזת עיניים, נכון שיש אנשים שמסוגלים להחזיק מעמד, אבל הנפילה הגדולה יכולה לקרות בשניות. ולכך אני מביא שתי סיפורים קשים ששמעתי בחודש האחרון.

כותב השורות, מרדכי רוט

סיפור ראשון היה לפני כחודש, קיבלתי טלפון מאדם בשנות ה-40 לחייו, הוא היה שבור לרסיסים. אברך עם חמישה ילדים. לא יודע מה עשיתי טעות, אשתי נפלה באינטרנט וזה הגיע למצב שעל פי ההלכה אני חייב לגרש אותה ואנחנו לא יכולים לחיות יחד. היינו חיים יחד באושר ועושר, אני קורא לעצמי יהודי מודרני. שנים היה לנו אינטרנט כמובן לא מסונן, היינו כל כך בטוחים בעצמינו אבל בסוף זה קרה אצלנו. נהרסו לי החיים, זעק האיש.

שוב מקרה שהיה לי החודש, התקשרה אלי אמא לבת סמינר חרדי בבכי מה לעשות, בתה ה-18 נפלה לאיזו כת דרך האינטרנט.(של הדברים הכי שפלים שיש), כן, זה ממש כת. סמרו שערותיי ממה ששמעתי מאותה אמא. מה עובר על הבת שלה. הייתי צריך לערב פה מספר ארגונים שיעזרו לאותה בחורה.

אני שומע כאלו סיפורים ואני מזדעזע, זה ממש לא פשוט להוציא אנשים אחרי שהם נפלו לאיפה שהם נפלו ובעיקר בני נוער. אין מה לעשות, אנחנו יהודים ברוך השם, זה היהדות והיא יוצרת גבולות. רוב ההלכות שיש הם גבולות שעשו חכמים שלא נגיע למקומות מסוימים.

מי שאומר לך שהוא חסין אולי הוא מנסה לשקר על אחרים, אך בעיקר הוא משקר את עצמו, אין כזה אדם שחסין מפני מה שמציע האינטרנט.

אם הייתי יכול להציג בכתבה זו נתונים שיש ממכוני גמילה וכו' על מה שקורה בתחום הזה אני מבטיח לכם שהייתם חושבים אחרת על העניין.

מנקודת המבט שלי האינטרנט הוא אומנם מאוד מאוד בעייתי. הוא יוצר הרבה בעיות לאנשים שומרי תורה ומצוות, ויוצר אף בעיות גם לאנשים שלא שומרים תורה ומצוות, יהודים ולא יהודים כאחד.

היום בכל העולם מבינים ויודעים, גם לא יהודים וללא שום קשר לדת כלשהי, שצפייה באינטרנט ללא סינון בתכנים הנמצאים שם יוצרת בעיות רבות, היא מעודדת ומחנכת את הנפש לכל המידות הרעות. ויוצרת נפש לא בריאה ותקינה. ובפרט אצל ילדים ובני נוער שאז הנפש להם נבנית. יש היום עשרות אלפי עובדות ועשרות מחקרים ונתונים לאיזה מצבים מזעזעים ילדים ובני נוער הגיעו בגלל צפייה באינטרנט ללא סינון. ואני חוזר שוב ואומר שזה ללא שום קשר לדת.

היום, כמעט בכל אתר ישנם פרסומות לא צנועות שמקשות מאוד על שמירת עיניים ועל שמירת התמימות. יש בכל מקום כתבות שהם תועבה וכפירה בדרכי ה'. לצערי.

לסיכום, אתם צריכים להאמין בעצמכם שאתם אנשים הכי חזקים והכי טובים שרק יש, רק אל תאמינו בעצמכם שאתם תיכנסו לאזור מלחמה שיורים שם ללא הפסקה ואתם לא תיפגעו... אתם טועים, רוב הסיכויים שתיפגעו, כי אין אפוטרופוס לעריות.

מאחל לכם חגם חנוכה שמח ושבת שלום מלא אור ואהבה.

לתגובות [email protected]

אינטרנט מסונן גירושין נשירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד