י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אדם כזה לא יכול להתמנות"

דרעי: פועל לסיכול מינוי סגן רה"ע המיועד

בהודעה שפרסם ברשת הטוויטר הכריז שר הפנים כי בכוונתו לפעול על מנת לסכל את מינויו של המועמד לסגן ראש העיר הצפונית. זאת, לאחר שהועלו כנגד הלה האשמות לפיהן הביע תמיכה בטרור

דרעי: פועל לסיכול מינוי סגן רה"ע המיועד
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי הוא פועל למנוע את מנויו של ‏ראג׳א זעתרה לסגן ראש עיריית חיפה, לאחר שעלו כנגד האחרון טענות לפיהן הוא תומך בארגוני טרור.

בציוץ שפרסם ברשת הטוויטר כתב דרעי: "ראג׳א זעתרה חבר מועצת עיריית חיפה, הביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס, תמך בחרם על ישראל והביע תמיכה בפעילות נגד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לדברי דרעי, "אדם כזה אינו יכול להתמנות לסגן ראש עיר בשכר כפי שמבקשת ראש עיריית חיפה. פניתי ליועץ המשפטי לבדוק אם בסמכותי למנוע זאת ואני מקווה מאד שיאשר זאת".

מדובר בתפקיד שמעורר סערה משני כיוונים שונים. זאת, מאחר שהקדנציה מתחלקת ברוטציה בין נציג מרצ המשמש כרב רפורמי, שמינויו עורר סערה בקהילה החרדית, לבין זעתרה המואשם בתמיכה בטרור.

פעילותו של דרעי מגיעה בעקבות פניה של יו"ר וועדת הפנים חה"כ יואב קיש שכתב לשר: "בכוונת ראש העיר חיפה למנות חבר מועצה בשם רג'א זעאתרה לסגן ראש עיר חמישי ולבקש ממך לאשר לו שכר כחלק מרוטציה עם נציג מר"צ (דובי חיון א.ק.) המכהן כיום כסגן ראש עיר בשכר".

קיש פנה לדרעי וכתב, "בימים האחרונים פורסמו פרטים על פועלו של זעאתרה, ובין השאר על תמיכתו המוצהרת בארגון הטרור חמאס, על פעולות שביצע ועל קריאות שהצהיר נגד מדינת ישראל. כיום אין בחוק יכולת למנוע מראש העיר למנות אדם כזה לסגן אלא על ידי מועצת העיר, אך לפחות את שכרו יש בסמכות השר למנוע. אני קורא לך להשתמש בסמכותך ולהודיע כבר כעת כי לא תאשר שכר לאדם זה".

דרעי חיפה סגן ראש העיר טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד