י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפעולה רק בתחילתה

אותרה מנהרה נוספת שחצתה לישראל מלבנון • תיעוד מהשטח

הותר לפרסום כי 5 ימים לאחר שהחל מבצע 'מגן צפוני' בגבול עם לבנון, אותרה במהלך השבת מנהרה נוספת, שלישית במספר | צה"ל מלכד אותה וכי מי שיתקרב אליה מן הצד השני מסכן את חייו | בישראל מטילים את האחריות על ממשלת לבנון | שר הביטחון נתניהו: "הפעולה בתחילתה"

אותרה מנהרה נוספת שחצתה לישראל מלבנון • תיעוד מהשטח
פעולות צה"ל במסגרת מבצע 'מגן צפוני' צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: אותרה מנהרה נוספת שחצתה מלבנון לישראל.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מוסר כי לוחמי צה"ל איתרו מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. 
 
התוואי מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה. 

מיקום המנהרה נשמר בשלב זה בסוד, ועל פי ההערכה, היא נחפרה עד הימים האחרונים ממש, כאשר מבצע מגן צפוני החל לפני חמישה ימים.

בצה"ל מטילים את האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון על ממשלת לבנון. וכי טוענים כי מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל. 
 
כוחות צה"ל המשיכו במהלך סוף השבוע בפעולות באזור גם תחת מזג אוויר סוער וימשיכו לפעול על פי התוכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אומר הערב על חשיפת מנהרת הטרור: "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. בשיטתיות ובנחישות אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה".

הוא הוסיף ואמר כי "הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה", כך נתניהו.

תיעוד מפעילות הכוחות בגבול

 

מנהרה תת קרקעית מנהרות חיזבאללה מבצע מגן צפוני איתור מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד