י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוב משתלח באופן אישי

טראמפ על השר לשעבר: "עצלן בטירוף"

שוב השתלחות בוטה מצד הנשיא טראמפ לגופו של אדם ולא לגופו של עניין - הפעם הוא מעלה לשמצה, אדם שכבר איננו בתפקיד מזה כמה חודשים - שר החוץ הראשון בממשלתו, אותו הוא מכנה כ"טיפש כמו סלע" | בתוך כך, ראש הסגל עוזב ושגרירה חדשה נכנסת לאו"ם

טראמפ על השר לשעבר: "עצלן בטירוף"
רקס טילרסון כשר חוץ לצד הנשיא טראמפ צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חוזר להתבטא בחריפות כמו שרק הוא יודע, והפעם נגד מזכיר המדינה לשעבר. כשהוא מכנה אותו בכינויים פוגעניים באופן אישי. 

טראמפ תקף בציוץ בטוויטר את מזכיר המדינה ושר החוץ לשעבר רקx טילרסון, שפיטר לפני כמה חודשים, לאחר שאמר בראיון כי "לא אוהב לקרוא תדריכים ולהתעמק בדברים", טילרסון הוסיף כי הוא נאלץ לסרב כשהנשיא ביקש ממנו לעשות "דברים לא חוקיים".

טראמפ פירגן בציוץ למייק פומפאו - מזכיר המדינה הנוכחי, וכתב כי הוא עושה עבודה מצוינת והוא מאוד גאה בו. לעומתו קודמו בתפקיד, רקס טילרסון, "לא היה בעל היכולת השכלית הנחוצה לתפקיד, הוא היה טיפש כמו סלע ולא הצלחתי להיפטר ממנו מהר מספיק, הוא היה עצלן בטירוף".

טראמפ אמר את הדברים לאחר שטילרסון התראיין ל-CBS, ואמר כי טראמפ "לא ממושמע". והוסיף כי הנשיא "לא אוהב לקרוא תדריכים ולהתעמק בדברים".

טראמפ פיטר את טילרסון בחודש מרץ השנה לאחר חוסר הסכמה ביניהם בעיקר במדיניות מול צפון קוריאה, רוסיה ואיראן, ולפי דיווחים בארה"ב טילרסון כינה את טראמפ "מטומטם".

בתוך כך, שינוי נוסף בבית הלבן, נשיא ארצות הברית הודיע אתמול (שבת) כי ראש הסגל של הבית הלבן, ג'ון קלי יעזוב את תפקידו. קלי, הוא זה שהחליף את ריינס פריבוס, שפוטר על ידי הנשיא בשנה שעברה, והיה בעצמו מעורב במספר שערוריות בבית הלבן, בחודש מאי דווח בארצות הברית, כי קלי תקף את טראמפ וכינה אותו "אדיוט" מספר פעמים. הבית הלבן מיהר מיד לאחר הפרסום להוציא הודעה המכחישה את הדיווח.

קלי הוא זה ששלל את הסיווג הביטחוני של חתנו היהודי של הנשיא ג'ארד קושנר והשליח מטעמו למשימות מיוחדות במזרח התיכון, על אף שכיום הוא מחזיק בסיווג הגבוה ביותר, טראמפ לא אהב את זה שקלי ביטל את הסיווג, וחיפש הזדמנות להיפטר ממנו.

בנוסף, הנשיא טראמפ בחר בסוף השבוע בדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט, לתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם במקומה של ניקי היילי שהודיעה לפני כחודש על התפטרותה, נאוארט בת ה-48, היא עיתונאית בעברה, וכיהנה בשנתיים האחרונות בתפקידה הנוכחי בדוברות מחלקת המדינה.

דונלד טראמפ רקס טילרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד