י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"עשה כל טעות אפשרית"

הניצב בדימוס: השר צריך ללכת הביתה

נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע סבור: על השר לביטחון פנים להניח את המפתחות • על מינוי המפכ"ל הבא: "צריך להביא מישהו מבחוץ" • האזינו לדבריו בראיון לניסים משעל ב-103FM

הניצב בדימוס: השר צריך ללכת הביתה
השר גלעד ארדן צילום: פלאש 90

תחושת דה ז'וו קלה ריחפה מעל סערת מינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה הבא - הרי כבר היינו בסיפור הזה בעבר עם גל הירש - שגם אותו ביקש השר לבטחון הפנים גלעד ארדן למנות כמפכ"ל, וגם במקרה הזה - ובכן, זה לא קרה. ד"ר מאיר גלבוע לא חסך במילים, ובריאיון לניסים משעל ב־103fm, תקף את השר: "אפשר לכנות את הניסיון השני הזה ככתיבת נח בשבע שגיאות. ארדן עשה את כל השגיאות האפשריות. אם זה היה קורה בפעם הראשונה היינו אומרים 'בסדר, קורה', אבל זה כבר קרה וארדן לא הפיק לקחים.

"אני לא חושב שאדם כזה עם כל הטעויות שהוא עשה יכול להמשיך לכהן בתפקיד הזה. לפני שהוא עוזב, טוב יהיה אם יודיע למנכ"ל המשרד שלו שעליו לעזוב לאור החשיפות שהיו בתקופה האחרונה". כן, אין מקום להתבלבל - ד"ר גלבוע קרא באופן חד משמעי לשר ארדן להתפטר. "המשרד לבטחון פנים גדל מאוד בשנים האחרונות. כבר לא מדובר רק על המשטרה והשב"ס, אלא שוייכו למשרד הזה פונקציות שהועברו ממשרד הפנים ועוד פונקציות חדשות שקמו".

אתה חושב שארדן יכול לכהן כשר אחר?

"אני מעריך שיש תפקידי שר פחות חשובים. אני לא רוצה להפחית בחשיבות של משרד התרבות או משרד הספורט, אבל משרד חשוב כמו המשרד לבטחון פנים זה כנראה גדול עליו. ממה שקראתי, השר ארדן הוא בהחלט בחור חכם, אז אם הוא עשה את כל הדברים שעשה כשיש לו שכל ישר ונורמלי - אני חושב שהדברים חמורים".

לדבריו של ד"ר גלבוע, השר הבא צריך להגיע אך ורק מבחוץ ולא מתוך המשטרה עצמה. "המשטרה לא מצליחה לגדל דור של ממשיכים וכאלה שיחליפו את הקצינים הבכירים הבאים", טען גלבוע, ושב לתקוף את השר ארדן: "נניח שהוא ימנה את אחד מהניצבים הקיימים - הרי הוא לא בחר בהם מראש, כי כנראה שהם היו האופצייה השנייה.

"גם עם בחירתו של אלשיך יכול להיות שלא עשו את התחקיר כמו שצריך. לא תמיד אנחנו מצליחים לאבחן את האנשים - וזה בסדר. לכאורה, סגן ראש השב"כ זה תפקיד שיכול להביא דברים חשובים למשטרה, אבל צריך להבחין שעם כל הכבוד, משטרת ישראל זה דבר קצת יותר גדול מהשב"כ. היום במשטרה אין אנשים ברמה הזאת - גם ברמה האישית, גם ברמה של טוהר המידות וגם ברמה של שיקול דעת שראויים לפקד על הארגון הכל כך חשוב הזה".

לסיכום אמר ד"ר גלבוע כי מזל שקיימת התקשורת הישראלית, שהיא זו שצדקה היכן שהשר ארדן טעה: "ארדן עשה בסיפור הזה את כל הטעויות האפשריות ואילו העיתונות עשתה את העבודה שלו. העיתונות חיפשה את הדברים שבגללם נכשל אדרי. וברוך ה' על כך".

גלעד ארדן מפכ"ל המשטרה ניסים משעל צ'יקו אדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד