י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עינוי הדין נמשך

המועמד שסוכל קרס ואושפז - כמעט התעוור

המחאה למען סיום עינוי הדין של גל הירש - מי שמינויו למפכ"ל סוכל בפעם הקודמת לפני שלוש וחצי שנים, נמשכת. למרות הגשמים יצאו אמש כמה עשרות אנשים איכפתיים להפגין למענו | בתוך כך דווח כי האיש אושפז בביה"ח וכמעט איבד את ראייתו

המועמד שסוכל קרס ואושפז - כמעט התעוור
גל הירש צילום: באדיבות המצלם

גל הירש, מי שהוחלט למנותו למפכ"ל לפני שלוש וחצי שנים ומאז הפכו חייו לגיהנום, אושפז לפני כשבוע, לאחר שלקה באירוע מוחי קל, שגרם לו לאבד את הראיה למספר שעות, ולאחר טיפול רפואי היא חזרה אליו, כך חשפה אשת התקשורת אילה חסון בערוץ 10.

כזכור, לפני כשלוש וחצי שנים, החליט השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את תא"ל גל הירש בן ה-54 למפכ"ל, כעבור מספר ימים הודיעה המשטרה כי הוא הירש חשוד בעבירות שוחד, המינוי סוכל והחקירה נגדו נמשכת עד היום, אחד התיקים נגדו נסגר מחוסר אשמה, התיק השני "תיק גאורגיה" ממשיך להתנהל עד היום, כשכל המעורבים בו ממדינות זרות כבר יצאו זכאים והתיק נגדם נסגר.

אמש (מוצ"ש) חרף הגשמים - יצאו עשרות מפגינים למחות סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב נגד עינוי הדין שנמשך כבר תקופה ארוכה מאד, כשבמהלך השנים הירש נחקר רק פעמיים, המפגינים זעקו קריאות נגד השר משה כחלון, שטירפד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הסחבת בחקירה נגד הירש. "הוא כבר לא מפכ"ל תפסיקו לענות את גל". "גל הירש הוא בן אדם תפסיקו לשתות לו את הדם". הן חלק מהסיסמאות שנכתבו על השלטים.

המפגינים מניפים שלטים אמש. (באדיבות המצלם)

בסוף השבוע דווח כי מבקר מערכת המשפט דוד רוזן קבע כי לא בוצע עינוי דין לגל הירש. לדבריו, "החקירה שהמשטרה מבצעת היא ארוכה ומורכבת והתיק טרם הועבר לפרקליטות ולא ניתן להלין".

השופט רוזן אמר עוד, "לאחר עיון בהתייחסויות האמורות ופגישות שנערכו בנושא עם הגורמים הרלוונטיים, נחה דעתי כי החקירה בעניינו של הירש מנוהלת ברצף על ידי משטרת ישראל, וננקטו במהלכה פעולות חקירה רבות, ולא מעט מורכבות, בארץ ובחו"ל, ומבירור התלונה לעת הזו, לא ניתן להלין כנגד התנהלות הפרקליטות. תיק החקירה טרם הועבר לפרקליטות, וזו כמלווה את החקירה מוגבלת בהתערבותה, ובכל מקרה, אין בכוחה לשלוט על ניהול החקירה, ובטח ובטח על קצב התקדמותה".

מנגד פרקליטיו של גל הירש עוה"ד גיורא אדרת וטל שפירא מסרו בתגובה: "הירש מעולם לא הגיש תלונה כלשהי לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. השופט (בדימוס) רוזן הודיע מיוזמתו כי החליט לפתוח בבדיקה בנושא ופנה להירש בעניין זה. בתגובה לפניה זו הודיע הירש כי ישתף פעולה עם כל בדיקה אך מאז פנייה זו לא נעשתה כל פנייה נוספת להירש וממילא לא נשמעה עמדתו בפני הנציב ולא ניתנה לו ההזדמנות להזים טענות משוללות יסוד שהוצגו בפני הנציב במעמד צד אחד. ההחלטה בעניין ניתנה מבלי שנשמעה כלל עמדתו של הירש בנושא וחבל שכך נעשה".

בתוך כך, בסוף השבוע דיווחה הכתבת והמגישה ב'ערוץ עשר' - איילה חסון, כי הירש הגיע לבית החולים בשבוע שעבר לאחר שקרס וכמעט איבד את עיניו, "הוא איבד את כספו איבד את שמו, אם יש משהו נגדו תביא אותו, אם אין - תסגרו, אל תשאירו את זה פתוח", קראה חסון. כתב המשפט אביעד גליקמן טען בשידור כי "כמוהו יש עוד עשרות", חסון לא השתכנעה ושאלה, "נו וזה מצדיק את זה?". 

גל הירש סיכול אישפוז הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד