י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הישג לנתניהו - למרות המשבר

ראשי הקואליציה סיכמו: יקודם החוק לשינוי שיטת בחירת ראה"מ

לאחר מאבקים מרים ומו"מ אינטנסיבי, סיכמו ראשי מפלגות הקואליציה לקדם הצעת חוק המבקשת לשנות את השיטה שבה נבחרו עד כה ראשי הממשלה בישראל | הצעה"ח, שאותה דוחף ראה"מ נתניהו בכל כוחו, תזכה לתמיכת ח"כי הקואליציה בקריאה טרומית - למרות המשבר הפוליטי

ראשי הקואליציה סיכמו: יקודם החוק לשינוי שיטת בחירת ראה"מ
Miriam Alster/FLASH90

בעיצומו של משבר פוליטי המאיים לפרק את הממשלה, הצליח ראה"מ בנימין נתניהו לרשום הישג משמעותי, כאשר ראשי מפלגות הקואליציה סיכמו לקדם את חוק 'גדעון סער' בקריאה טרומית, ולהמשיך את הדיונים עליו לאחר מכן.

החוק, שנמצא על סדר היום כבר שבועות ארוכים ונתקל בחילוקי דעות מרים בין המפלגות השונות ובתוכן, קובע כי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל רק על "ראשי מפלגות", ולא על "חברי כנסת" כפי שקובע החוק הקיים.

החוק המקורי הגיע בעקבות דיווחים על כוונה של בכיר בליכוד לאגף את נתניהו ולהרכיב קואליציה לאחר הבחירות הקרובות בסיכום עם הנשיא, ראובן ריבלין, למרות שראה"מ הנוכחי יעמוד גם אז בראשות הליכוד. בתחילה סירבו בכולנו לתמוך בחוק המקורי, שקבע כי המפלגה עם ריבוי המנדטים תקבל את זכות הרכבת הממשלה

לאחר שהחוק רוכך, בכך שרק ראשי מפלגות יוכלו להרכיב ממשלות על פי המלצת נשיא המדינה, ולאחר שבלשכת ראש הממשלה שינו את שמו של החוק מ'חוק גדעון סער' ל'חוק הנשיא', הוחלט לקדמו בשלב הזה.

מוקדם יותר היום (ראשון) התייחס נתניהו לחוק במהלך ישיבת ראשי המפלגות ואמר: "יש לקונה בחוק שצריכים לתקן, זה ברור. אבל ראיתי דיווח על כך שנשיא המדינה מתכוון להטיל את הרכבת הממשלה בכל מקרה על מי שיקבל את רוב הממליצים. אני מברך על כך, ובכל מקרה מבהיר שהליכוד לא מתנה את תיקון החוק בעד קידום כל חוק אחר".

גדעון סער בנימין נתניהו ראובן ריבלין ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד