י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישג לנציגות החרדית | פרסום ראשון

מוחקים את מורשת ברקת? העירייה תדון מחדש במתחם שקידם

לא חלפו שבועות ספורים מעת עזיבתו של רה"ע ירושלים לשעבר, ניר ברקת, את כיכר ספרא, וכבר התקבלה החלטה דרמטית הנסוגה מעמדתו | קידום המתחם העירוני השנוי במחלוקת, שלשמו ניסה ברקת לעקוף את הועדה המקומית, חוזר להחלטת מליאת העירייה - הפעם בראשות ליאון

רשם הישג. ויצמן
רשם הישג. ויצמן

פרסום ראשון: לאחר שעורר סערה ונסגר במסגרת דיל "דגל-ברקת" אשר נחשף בשעתו ב'בחדרי חרדים', ובעקבות התנגדות חריפה של תושבי השכונה החרדים בקריית יובל, מתחם ורבורג חוזר להכרעה במועצת העיר ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוועדה המחוזית החליטה היום (ראשון) על פניה "לרשות המקומית לקבלת עמדתה בנוגע לתמיכת בתכנית והגשת התכנית מטעמה. עמדת העירייה תועבר בתוך 45 ימים".

מדובר במכה קשה לראש העיר לשעבר ניר ברקת, אשר על מנת לאשר את המתחם ניסה לעקוף את הועדה המקומית, שם ישנו רוב חרדי, ופנה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי חבר מועצת העיר יוחנן וויצמן, ממובילי המאבק כנגד המתחם, הגיש לראש העיר, משה ליאון, הצעה לסדר המבקשת לקבוע כי מאחר והתכנית הוגשה בחוסר סמכות ובניגוד לעמדתה ועל כן היא מסמיכה את ראש העיר להודיע לוועדה המחוזית על גניזת התכנית. בנוסף, דורש וויצמן לקדם בניית בתי ספר חרדים, מאחר וכפי שקובע התב"ע השטח מיועד לבניית מבני חינוך.

כזכור, מדובר במתחם הקצאות אחרון שנותר בלב השכונה קריית יובל באזור בו מתגוררים התושבים החרדים, כאשר כיום המקום מיועד לחינוך וברקת ביקש לשנות את התב"ע לתרבות ופנאי כאשר קיים חשש כי במקום יופעל חילול שבת

במסגרת דיל שרקם ניר ברקת עם רבני דגל התורה סוכם על שינוי התב"ע במקום לטובת הפעלת מוקדי תרבות. אלא, שרבני השכונה התנגדו למרות ההסכם מול רבני התנועה הירושלמים.

כעת, ההכרעה תשוב למועצת העיר ירושלים שם ישנו גם בקדנציה הזו רוב חרדי דתי, שההכרעה היא הפרויקט ירד מסדר היום.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד